طرز تهیه کمپیر سیب زمینی لذیذ ترکیه در فر با سوسیس و کالباس

طرز تهیه کمپیر

 

کومپیر یکی از غذاهای خیابانی ترکیه می باشد که با سیب زمینی شکم پر کمی متفاوت است و بسیار خوشمزه می باشد شما می توانید در کنار دیگر غذاهای خود این غذا را تهیه کنید و یا می توانید برای وعده شام یا مهمانی های مختلف این کمپیر را داشته باشید اما ابتدا باید از سیب زمینی های خیلی بزرگ استفاده کنید تا بتواید این غذا را آماده کنید کمپیر شباهت زیادی به سیب زمینی تنوری دارد اما این غذا با مخلفات مختلفی تهیه می شود شما می توانید از گوشت چرخ کرده تا انواع سوسیس و کالباس را داخل این سیب زمینی بریزید و آن را بپزید و با انواع سس ها آن را میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کمپیر سیب زمینی در فر با سوسیس و کالباس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سیب زمینی بزرگ۴ عدد
کره۴ ق غذا خوری
سوسیس۱ عدد
کالباس۵ ورقه
خیارشور۵ عدد
ذرت پخته شده یا کنسرو شده۱/۴ پیمانه
پنیر پیتزابه مقدار لازم
سس مایونز۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کمپیر سیب زمینی در فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را با پوست خوب بشورید چون این غذا با پوست سیب زمینی سرو می شود و پوست کنده نمی شود پس باید حسابی با فرچه سیب زمینی را شسته و داخل یک فویل نازک بپیچید سپس سیب زمینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و برای ۱ ساعت داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته و تنوری شوند. می توانید در مایکروفر نیز کار را انجام دهید.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

اما برای تهیه مواد میانی سوسیس را رنده یا مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید سپس داخل کاسه ریخته و کالباس خرد شده و ریز شده را به همراه خیارشور و ذرت و کمی نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و هم بزنید و در انتها کمی سس مایونز به آنها زده تا باعث ایجاد چسبندگی بین مواد شود.

مرحله سوم: افزودن کره

بعد از ۱ ساعت با خلال دندان سیب زمینی ها را چک کنید که پخته شده باشند اگر سفت بودند مجدد کمی زمان دهید سپس از فویل خارج کنید و داخل یک ظرف قرار دهید وسط سیب زمینی را برش بزنید و کمی داخل آن را خالی کنید حالا داخل هر سیب زمینی ۱ ق غذا خوری کره و کمی پنیر پیتزا قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه کمپیر

سیب زمینی باید داغ باشد تا کره و پنیر ذوب شوند سپس مواد میانی تهیه شده را داخل سیب زمینی ها بریزید و حالا روی سیب زمینی سس دلخواه ریخته و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کمپیر ترکیه

  1. به دلخواه می توانید به مواد فوق زیتون اسلایس شده نیز اضافه کنید.
  2. برای اینکه سیب زمینی ها ترد شوند قبل از پیچیدن در فویل به پوست سیب زمینی کمی روغن زیتون بزنید.
  3. مواد میانی را می توانید کم و زیاد یا تغییرات زیادی در آن دهید.
  4. سیب زمینی ها را می توانید به روش های مختلف کبابی یا تنوری کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه