طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با قارچ و پنیر ساده با فر و بدون فر

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی

 

یکی از آسان ترین و خوشمزه ترین راه های تهیه پیتزا برای کسانی است که سیب زمینی دوست دارند شما به راحتی و با حداقل مواد می توانید یک پیتزا بسیار سالم و خوشمزه در خانه برای خانواده خود تهیه کنید شما به دلخواه می توانید در کنار این پیتزا از مرغ یا کالباس و… استفاده کنید شما نیازی به خمیر ندارید و به راحتی و فقط با سیب زمینی می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا مهمانی خود تهیه کنید. شما برای تهیه این پیتزای سیب زمینی خوشمزه می توانید هم از فر استفاده کنید و یا به روی گاز تهیه کنید این غذا به سرعت حاضر می شود و با انواع سس ها قابل سرو است. امروز در پارسی دی پیتزا سیب زمینی با قارچ و پنیر با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب زمینی۵ عدد
ژامبون۷ ورقه
سوسیس۲ عدد
قارچ۱۰ عدد
ذرت بخارپز شده۱/۲ پیمانه
فلفل دلمه۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با قارج با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشورید شما به دلخواه می توانید پوست سیب زمینی را بگیرید و یا نه با پوست برش بزنید سپس سیب زمینی را به برش های یکدست و حلقه با فطر کمی درشت برش بزنید.

مرحله دوم: پخت اولیه سیب زمینی

برای اینکه این پیتزا بهتر پخته شود و زمان کمتری برای پخت داشته باشیم باید ابتدا سیب زمینی را کمی برشته کنیم برای این کار سیب زمینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و چند خط نازک روی سیب زمینی ایجاد کنید و با فرچه روی آن روغن بزنید سپس کمی نمک و فلفل سیاه زده و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا تنوری شود اگر فر ندارید می توانید داخل تابه با کمی روغن سرخ کنید.

مرحله سوم: آماده سازی مواد پیتزای سیب زمینی

ژامبون را به صورت ریز خرد کنید و یا رنده بزنید سوسیس را برش بزنید. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و بعد داخل تابه با کمی روغن و حرارت بالا تفت داده تا آب قارچ کشیده شود. فلفل دلمه را نگینی ریز خرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه پیتزا سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی برشته شده را از فر خارج کنید و روی آن ها کمی سس کچاب بزنید با قلمو و بعد کمی پنیر رنده و همین طور از مواد پیتزا به ترتیب به مقدار کمی رو سیب زمینی ها بریزید و در انتها مجدد پنیر پیتزا بریزید و روی آن کمی پودر سیر و فلفل سیاه بپاشید.

مرحله پنجم: پخت پیتزا سیب زمینی با فر و بدون فر

در ادامه سینی فر را در فر قرار دهید و بگذارید با دمای ۲۰۰ درجه خوب پخته و پنیر ذوب شود اگر فر ندارید سیب زمینی ها را داخل تابه بگذارید و درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب و مواد پخته شود به همین راحتی غذای فوری ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیتزا سیب زمینی تنوری و پنیر

  1. به دلخواه می توانید از پنیر ورقه ای استفاده کنید.
  2. می توانید مواد پیتزا را تغییر دهید از گوجه گیلاسی و مرغ پخته شده نیز می توایند استفاده کنید.
  3. سیب زمینی ها را خیلی نازک برش نزنید.
  4. اگر مرحله دوم را حذف کنید سیب زمینی به خوبی پخته نمی شوند.

همچنین ببینید  

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی با قارچ و پنیر ساده با فر و بدون فر
2.3 (46.67%) 3 votes