طرز تهیه راگو ایرانی با گوشت لذیذ و مجلسی به همراه سیب زمینی و لوبیا سبز

راگو

 

یک نوع خوراک بسیار خوشمزه بین المللی می باشد. راگو ریشه ی فرانسوی دارد و به معنای احیای مزه است. راگو برای ما ایرانی ها یک نوع خورش یا خوراک به حساب می آید، ولی در ایتالیا به عنوان یک نوع سس می باشد که با پاستا سرو می شود. این غذا در انگلستان و هم در فرانسه ریشه و قدمت طولانی دارد. شما به دلخواه می توانید گوشت را حدف و یک راگو گیاهی داشته باشد و به دلخواه سبزیجات مورد نظر خود را اضافه کنید. تهیه راگو بسیار راحت است. شما می توانید این غذای خوشمزه را با نان یا برنج سرو کنید. امروز در پارسی دی  طرز تهیه راگو ایرانی با سیب زمینی و لوبیا سبز بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد این غذا را در برنامه غذایی خود اضافه کنید. با ما همراه باشید

مواد لازم 

پیاز بزرگ۱ عدد
گوشت خرد شده نسبتا بزرگ‌۴۰۰ گرم
هویج خرد شده ۲ عدد
لوبیا خرد شده و تازه۲۲۰ گرم
سیر۳ حبه رنده شده
روغن مایع۲ ق غذا خوری
گوجه فرنگی خرد شده۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آبلیموترش۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر پیاز، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه راگو ایرانی با سیب زمینی و لوبیا سبز

مرحله اول : آماده سازی مواد

تمام سبزیجات گفته شده در دستور را بشورید و به اندازه های دلخواه خرد کنید. گوجه فرنگی را بلانچ کرده و داخل میکسر ریخته تا پوره شود. (برای بلانچ کردن گوجه فرنگی باید آن ها در آب جوش ریخته و بعد از ۳ دقیقه آبکش کنید سپس پوست آن را به راحتی جدا کنید).

مرحله دوم : تفت دادن گوشت

پیاز را خلالی خرد کرده و داخل قابلمه ریخته و مقداری روغن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کرده و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود. در انتها گوشت را به همراه ادویه ها افزوده و تفت داده تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم : اضافه کردن هویج و لوبیا

وقتی گوشت تغییر رنگ داد هویج های خرد شده به همراه لوبیای خرد شده اضافه کنید و با گوشت تفت دهید. سپس پوره گوجه فرنگی را افزوده و تفت داده تا آب گوجه کشیده شود. در انتها رب را افزوده تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و راگو خوش رنگ شود. سپس ۱ لیوان آب جوش به غذا اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا گوشت پخته شود.

مرحله چهارم : پخت راگو

وقتی گوشت نیم پز شد نوبت اضافه کردن سیب زمینی ها می باشد. آن ها را به راگو افزوده و دوباره برای ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا تمام مواد پخته شوند. در حین پخت اگر آب راگو کم شد مقداری آب اضافه کنید. در انتهای پخت نمک راگو را اندازه کرده و آبلیمو را افزوده و داخل ظرف سرو بکشید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت راگو سبزیجات

  1. همیشه چاشنی را در انتها اضافه کنید تا رنگ خوراک یا غذا را از بین نبرد.
  2. به دلخواه می توانید از آلو خورشتی نیز برای تهیه راگو استفاده کنید.
  3. راگو باید کم آب و غلیظ باشد.
  4. می توانید گوجه فرنگی ها را پوره نکنید و به صورت نگینی داخل راگو استفاده کنید.
  5. از گوشت گوسفند یا گوساله برای تهیه راگو می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه