طرز تهیه انواع غذا با بادمجان

دستور پخت انواع غذای خوشمزه با بادمجان

طرز تهیه انواع غذا با بادمجان

طرز تهیه انواع غذا با بادمجان

دستورپخت های آسان با بادمجان: بادمجان یکی از بهترین نوع سبزیجات است، این گیاه خوراکی کاربری چند منظوره دارد و می توان غذاهای مختلف و خوشمزه ای با آن تهیه کرد. این غذاها می توانند با بادمجان کبابی یا سرخ شده تهیه شود (غذایی مثل پارمیزان بادمجان یا رولاتینی بادمجان) و بهترین حالت های آن به شکل کبابی، خورشتی یا سرخ کرده در راتاتویی، بابا غانوش و موارد دیگر است.

بادمجان به عنوان جایگزینی برای گوشت نیز به کار می رود. یکی از محبوب ترین انواع بادمجان ها که شباهت زیادی به کدوی گلابی شکل کشیده دارد، دارای پوستی براق و به رنگ بنفش تیره است. گوشت داخل آن به رنگ بژ و دارای بافت اسفنجی با دانه ها است.

ویژگی های بادمجان مناسب

بادمجان هایی را انتخاب کنید که پوستی محکم، صاف و براق داشته باشد و نسبت به اندازه آن سنگین به نظر برسد. بادمجان خوب باید فاقد تغییر رنگ، برآمدگی و ضرب خوردگی باشد که نشان دهنده آسیب به سبزیجات است و می تواند باعث شود به زودی پوسیده شوند. بادمجان ها در اندازه ها و رنگ های زیادی، از جمله بنفش، سبز، نارنجی و زرد وجود دارند. گرچه آنها در تمام طول سال در دسترس هستند اما در تابستان به شکل گسترده ای یافت می شوند.

خواص بادمجان

بادمجان دارای بسیاری ویتامین و مواد معدنی از جمله فیبر، ویتامین B، مس، ویتامین K و فولات است، به علاوه این گیاه خوراکی حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی است. اگر درست عمل کنید، آماده کردن و بهره بردن از این نعمت الهی آسان است. دستور العمل های پیشنهادی ما را امتحان کنید تا بدون صرف زمان زیاد غذایی خوشمزه تهیه کنید.

همچنین بخوانید: خواص و مضرات بادمجان برای پوست، مو، سرطان و دیابتی ها

 

تارت بادمجان با پنیر فتا و لیمو ترش

این دستورالعمل ساده با بادمجان بسیار زیبا و خوش طعم است. حلقه های باریک بادمجان در خمیر ریخته و حلقه های نازک از لیمو را اضافه کنید که هر لقمه آن را طعم دار می کند (آنها درگرمای فر نرم می شوند). در آخر پنیر فتا اضافه می شود. این تارت خوشمزه می تواند به عنوان غذای اصلی مهمانی سرو شود یا به شکل برش های مربعی کوچک از آن به عنوان پیش غذا استفاده کرد.
بادمجان، فتا و لیمو ترش

مواد لازم

  • خمیر ورقه ای
  • بادمجان کوچک (برش خورده با پوست)
  • لیمو ترش که به شکل نازک برش خورده است
  • ¼  قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه
  • ¼ فنجان به علاوه ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۲۰۰ گرم پنیر فتا خرد شده

طرز تهیه

مرحله۱:
فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را روی یک کاغذ به ابعاد ۲۵×۳۵ سانتی پهن کنید. روی خمیر با چنگال سوراخ هایی ایجاد کنید. حداقل ۱۰ دقیقه و حداکثر ۱ ساعت در یخچال قرار دهید.
مرحله ۲:
در همین حال، بادمجان، لیمو، فلفل، ۳ قاشق غذاخوری روغن و نصف قاشق چایخوری نمک را در یک کاسه بریزید. آن را روی ظرف پخت پخش کنید. برای ۱۳ تا ۱۵ دقیقه و تا زمانیکه بادمجان و لیمو نرم بشود آنها را بپزید.
مرحله ۳:
خمیر پاستری را از یخچال خارج کنید. فتا را به طور مساوی روی آن پخش کنید. روی خمیر را از بادمجان و لیمو بپوشانید. آن را با باقیمانده نصف قاشق چایخوری نمک مزه دار کنید. باقیمانده روغن را در یک کاسه کوچک به هم بزنید؛ و روی نیمی از بادمجان ها و لیموها بریزید.
مرحله ۴:
پخت را حدوداً ۲۵ دقیقه و تا زمانی که خمیر شما قهوه ای طلایی شود، ادامه بدهید. باقیمانده روغن را روی آن بپاشید. غذا را به صورت گرم سرو کنید.

از
24
دیدگاه