طرز تهیه پاستا با سیب زمینی سرخ شده و مرغ ساده و لذیذ

طرز تهیه پاستا با سیب زمینی

 

یکی از انواع پاستا ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید با سیب زمینی و مرغ تهیه کنید و یا به صورت گیاهی بدون مرغ این پاستا را تهیه کنید. پاستا ها به دلیل سادگی و زود آماده شدن آنها بین همه سنین محبوب هستند به خصوص بچه ها که پاستاها را بسیار دوست دارند شما می توانید برای تنوع در تهیه غذاها و پاستا از این رسپی استفاده کنید و این پاستا خوشمزه را با سیب زمینی و مرغ برای شام یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا با سیب زمینی سرخ شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه مرغ۱ عدد
پاستا فرمی دلخواه۱ بسته
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با سیب زمینی سرخ شده و مرغ

مرحله اول: سرخ کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و پودر سیر خوب تفت دهید تا مرغ ها تغییر رنگ دهند و سرخ شوند سپس از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و داخل تابه ریخته و به همراه کمی روغن و نمک سرخ کنید تا کمی نرم شوند سپس از تابه خارج کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

پیاز را پوست بگیرید و خلالی یا نگینی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس فلفل دلمه نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا فلفل ها نرم شوند و بعد مرغ و سیب زمینی سرخ شده را اضافه کنید و رب را به همراه کمی پاپریکا اضافه کرده و هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود سپس ۱/۲ لیوان آب بریزید و درب تابه را بگذارید تا سس غلیظ شده و مزه مواد به خورد هم برود.

مرحله چهارم: پخت پاستا با سیب زمینی

داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاد سپس کمی نمک و روغن مایع و زردچوبه داخل آب ریخته و پاستا فرمی دلخواه را بریزید و صبر کنید برای ۱۰ دقیقه تا نرم شوند سپس آبکش کنید شما در این مرحله می توانید به دو صورت عمل کنید پاستا را به همراه مواد میانی دم بگذارید یا می توانید پاستا را برای ۲۰ دقیقه دم گذاشته و موقع سرو مواد میانی روی آن قرار دهید و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت پاستای سیب زمینی

  1. می توانید بجای مرغ از گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.
  2. مقدار سیب زمینی به دلخواه زیاد و کمی قارچ نیز می توانید استفاده کنید.
  3. افزودن کمی زردچوبه به آب پاستا باعث خوش رنگ شدن آن می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه