طرز تهیه برنج سرخ شده خوشمزه و ساده با سبزیجات و فیله مرغ

طرز تهیه برنج سرخ شده

 

یکی از غذاهای چینی می باشد که در تابه های وک سرخ می شوند خاندان سوئی جزء اولین افرادی بودن که در گذشته این غذا را کشف کردند آنها اعتقاد داشتند باید از هدر رفتن برنج جلوگیری کرد و راهی مجدد برای برنجی که قبلا استفاده شده باشد، پس برنج سرخ شده از برنج پخته شده است که معمولا با سبزیجات دیگر و مرغ یا گوشت یا تخم مرغ مخلوط می شود این غذا غالبا در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. برنج سرخ شده یکی از عناصر محبوب آسیایی شرقی و جنوب شرقی آسیا می باشد. برنج سرخ شده در تمام دنیا مخصوصا برخی کشورهای آمریکای لاتین با یک سری تغییرات محبوب است و طبخ می شود. اگر به یکی از کشورهای آسیایی رفته باشید حتما باید دستفروش های دوره گرد که برنج سرخ شده را می فروشند دیده باشید. پس همان طور که در بالا توضیح داده شده این یک غذایی ملل است و با ذائقه ما بسیار هم خوانی دارد می توانید به راحتی این غذا را تهیه کنید و به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنید. امروز در پارسی دی برنج سرخ شده با سبزیجات و فیله مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برنج پخته شده۲ لیوان
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
فیله مرغ۲۰۰ گرم
سبزیجات (نخودفرنگی، ذرت،هویج)۱ پیمانه
سویا سس۳ ق غذا خوری
روغن کنجد۱ ق غذا خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه برنج سرخ شده

مرحله اول : تفت دادن پیاز

پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سیر ها را پوست بگیرید و پوره کنید و به پیازمون اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر خارج شود.

مرحله دوم : افزودن فیله مرغ

فیله مرغ را به صورت مکعبی خرد کنید و با پیاز و سیر تفت دهید و کمی فلفل سیاه اضافه کنید تا فیله مرغ تغییر رنگ دهد حتما در حین پختن فیله های مرغ حرارت بالا باشد تا مرغ ها آب نداخته این مرحله ۴ الی ۵ دقیقه طول می کشد.

مرحله سوم : افزودن تخم مرغ

سبزیجات پخته شده و بخار پز شده را به فیله های مرغ اضافه کنید و تفت دهید سپس تمام مواد را به گوشه تابه انتقال دهید و تخم مرغ ها را که از قبل داخل کاسه با چنگال هم زده تا از لختگی دربیاد را به گوشه خالی تابه اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم مرغ پخته شود.

مرحله چهارم : تهیه برنج سرخ شده

تخم مرغ پخته شده را با دیگر سبزیجات خوب مخلوط کنید، حالا نوبت اضافه کردن برنج است (برنج را باید از قبل با مقداری نمک خیس کرده باشید و پخته و آبکش کنید) بررنج را به سبزیجات اضافه کنید و هم بزنید سپس سویا سس را اضافه کنید مقداری نمک بزنید و در انتهای تهیه این غذا روغن کنجد را روی مواد ریخته و از روی حرارت بر دارید به همین راحتی برنج سرخ شده ما حاضر شد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت برنج سرخ شده

  1. می توانید از پیازچه نیز در سبزیجات خود استفاده کنید و هر کدام را دوست ندارید حذف کنید.
  2. می توانید از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه