طرز تهیه مرغ سرخ کرده ساده و مجلسی به سبک رستورانی با برنج و سیب زمینی

دستور پخت مرغ سرخ کرده

طرز تهیه مرغ سرخ کرده

 

مرغ سرخ کرده یا مرغ سرخ شده یکی از روش های رستورانی و بسیار مجلسی تهیه مرغ می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. این مرغ سرخ شده را با طعم کره و زعفران فوق العاده می شود و سس ربی یا رب ندارد ولی می توانید در کنار آن یک سس خوشمزه آماده کنید و با برنج زعفران یا باقالی پلو سرو کنید. مرغ سرخ کرده شاید در ظاهر کار بسیار ساده ای برسد ولی استفاده از ادویه ها و طعم دار کردن در گرفتن بوی زهم آن دارای نکاتی می باشد که به شما یاد خواهیم داد. اگر برای اولین برای در حال تهیه غذا هستید و یا تازه عروس هستید این پست را حتما دنبال کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ سرخ کردن بدون رب رستورانی ر به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ سرخ کرده بدون رب

  • سینه یا ران مرغ ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • کره ۵۰ گرم
  • زعفران سابیده شده غلیظ ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز به مقدار لازم
  • برنج ۲ پیمانه

طرز تهیه مرغ سرخ کرده زعفرانی با سیب زمینی و برنج

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

قبل از مزه دار کردن مرغ باید برنج را خوب بشورید و با ۱ ق چای خوری نمک خیس کنید و کنار بگذارید. مرغ را بشورید و داخل کاسه قرار دهید و به آن کیم زعفران و ادویه ها و کمی آبلیموترش اضافه کنید و خوب ماساژ دهید و مرغ را برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه داخل یک قابلمه کمی روغن ریخته و مرغ ها را داخل روغن خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهند و طلایی شود. در ادامه مرغ ها را از تابه خارج کنید و پیاز را پوست بگیرید و خلالی ریز یا رنده کنید و داخل قابلمه به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود و بعد سیر را بریزید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله سوم: پخت مرغ

مرغ ها را اضافه کنید و مجدد کمی زعفران روی آن بریزید و ۱ لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید تا مرغ خوب پخته و نرم شود. در همین حین برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و زمانی که دانه های برنج نرم شدند از روی حرارت بردارید و آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود قرار دهید و برنج را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه مرغ سرخ کرده با طعم کره

در ادامه مرغ های پخته شده را از قابلمه خارج کنید و داخل یک سبد قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس داخل یک تابه کره و روغن بریزید و مرغ ها را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. رب را داخل یک تابه تفت دهید و به آب مرغ اضافه کنید و هم بزنید و بگذارید تا سس غلیظ شود. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و به همراه نمک داخل یک تابه دیگر سرخ کنید. در انتها کمی کره روی برنج ریخته و به همراه مرغ سرخ شده و سیب زمینی و سس سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مرغ سرخ کرده ساده و خوشمزه و مجلسی

  1. می توانید از فلفل دلمه و هویج نیز استفاده کنید.
  2. در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید.
  3. حتما همراه کره باید روغن اضافه کنید تا نسوزد.

همچنین ببینید  

از
18
دیدگاه