طرز تهیه پلو بحرینی با مرغ سرخ شده لذیذ و خوش طعم مرحله به مرحله

طرز تهیه پلو بحرینی

 

یکی از پلو های بسیار مجلسی و شیک می باشد که مرغ تهیه می شود. همان طور که از نام این غذا پیداست برای کشور بحرین می باشد. در تهیه این پلو از انواع مغزیجات و کشمش استفاده می شود و روی پلو را کاور می کند. شما می توانید پلو بحرینی را برای مهمانی و مجالس خود طبخ کنید و مطمئن باشید از طعم و مزه این غذا بسیار خوشتان خواهد آمد زیرا به ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است. پلو بحرینی را می توانید برای نهار یا شام خوشمزه در کنار سالاد و ترشی میل کنید. شما می توانید به دلخواه از ران یا سینه برای پخت این پلو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو بحرینی با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۳.۵ پیمانه
ران و سینه مرغ۳ عدد
پودر لیموعمانی۱/۲ ق چای خوری
پیاز۱ عدد
کشمش۱/۲ پیمانه
پیاز داغبه مقدار لازم
خلال بادام۱/۴ پیمانه
گردو خرد شده۱/۴ پیمانه
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم
پودر دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه پلو بحرینی با مرغ و کشمش و مغزیجات

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید.  مرغ ها را به همراه کمی زعفران و پودر لیموعمانی پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه داخل قابلمه ریخته و روی آن آب جوش بریزید و بگذارید تا پخته و نرم شوند. بعد از آن مرغ ها را خارج کنید و صبر کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله سوم: سرخ کردن

در ادامه داخل یک تابه کمی روغن و کره ریخته و تکه های پخته شده مرغ را خوب سرخ کنید تا طلایی شود. کشمش را خوب بشورید و داخل تابه با کمی کره تفت دهید تا پف کند و پفکی شود. خلال بادام را از قبل بهتر است با کمی گلاب خیس کنید و آبکش کرده و داخل تابه تفت دهید تا سبک شود.

مرحله سوم: تهیه برنج

در ادامه گردو و بادام را به کشمش اضافه کنید و تفت دهید تا مواد به خوبی مخلوط شود. برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. دقت کنید در حین پختن برنج کف روی آن را بگیرید و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید.

مرحله چهارم: تهیه پلو بحرینی

کف قابلمه مورد نظر ته دیگ قرار دهید و کمی از آب مرغ اضافه کنید و برنج را به همراه پیا زداغ لا به لا بریزید و در انتها روی برنج کمی پودر دارچین ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا پلو پخته و دم بکشد. حالا برنج را روی دیس کشیده و مرغ سرخ شده را به همراه مغزیجات تفت خورده روی پلو قرار دهید. نوش جان

فوت و فن دستور پخت پلو بحرینی با مرغ مجلسی

  1. می توانید برنج را به صورت کته دم بگذارید.
  2. می توانید کمی از برنج را زعفرانی کنید و روی برنج برای تزئین قرار دهید.
  3. اگر پودر لیموعمانی ندارید می توانید از لیموترش تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه پلو بحرینی با مرغ سرخ شده لذیذ و خوش طعم مرحله به مرحله
4.1 (82.22%) 9 votes