طرز تهیه ته چین لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ته چین لوبیا پلو

 

همان ته چین لوبیا پلو یکی از خوشمزه ترین ته چین ها می باشد برای کسانی که طعم و مزه لوبیا پلو را دوست دارند و ترکیب آن با مواد ته چین مزه بسیار خوبی می دهد. شما می توانید به دلخواه ته چین لوبیا سبز را با مرغ و یا گوشت چرخ کرده تهیه کنید. مهم ترین نکته در تهیه ته چین لوبیا پلو ادویه استفاده شده در آن می باشد که می توانید از کمی زیره و پودر گل محمدی استفاده کنید. در واقع می توان گفت ته چین لوبیا پلو یکی از روش های تهیه لوبیا پلو می باشد اما به صورت مجلسی تر و شیک تر است. امروز در پارسی دی ته چین لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
لوبیا سبز۲۵۰ گرم
پیاز۱ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
ماست۱/۲ پیمانه
گلاب۱/۲ ق غذا خوری
رب۱ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۲ عدد
نمک، فلفل سیاه، دارچین، ادویه پلویی، پودر گل محمدی، زیرهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. لوبیا سبز را اگر تازه تهیه کردید خرد کنید و بشورید و بعد کمی نیم پز کنید می توانید بخارپز کنید و یا داخل آب ریخته و بگذارید بجوشد تا کمی نرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

در ادامه پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود سپس گوشت را اضافه کنید و فلفل سیاه و کمی نمک به گوشت بزنید و آن را خوب سرخ کنید تا تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تهیه مایه لوبیا پلو

در ادامه لوبیا سبز را اضافه کنید و با مواد خوب هم بزنید تا لوبیا ها نیز سرخ شوند سپس تمام ادویه ها را روی مواد بریزید و رب را اضافه کنید و تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود و بعد گوجه ها را شسته و رنده ریز بزنید و به مواد اضافه کنید و تفت داده تا آب گوجه کشیده و مواد کاملا غلیظ شود و اصلا نباید آب اضافی داشته باشند.

مرحله چهارم: تهیه ته چین لوبیا سبز

برنج را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوشد و کم کم نرم شود ولی کمی زنده تر از همیشه آبکش کنید از قبل زرده تخم مرغ و ماست و گلاب و زعفران را با هم مخلوط کنید تا مواد نسبتا سفتی بدست بیاد (نباید خیلی شل باشد) سپس برنج را با مواد ماستی قاطی کنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله پنجم: پخت ته چین لوبیا سبز

کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود سپس نیمی از برنج را ریخته و صاف کنید و بعد مایه لوبیا سبز را بریزید و بعد ادامه برنج را ریخته و سطح آن را خوب صاف کنید و ته چین را برای ۵۰ دقیقه دم بگذارید تا طلایی شود سپس روی دیس برگردانید و تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ته چین لوبیا سبز

  1. به دلخواه می توانید گوشت قلقلی تهیه کنید و یا با مرغ تکه ای این غذا را درست کنید.
  2. دقت کنید اصلا نباید مواد آب داشته باشد.
  3. در ریختن زعفران در مواد ته چین دست و دلباز باشید.
  4. ماست حتما چکیده باشد و اصلا نباید شل یا آبکی باشد.
  5. ابتدای پخت ته چین ۷ دقیقه زیر شعله را زیاد کنید سپس کم کنید تا دم بکشد و در انتها کمی کره روی مواد بریزید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه