طرز تهیه ته چین آلبالو ساده و مجلسی با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه تهچین آلبالو

 

یکی از انواع ته چین ها می باشد که بسیار خوشمزه و تابستانی است و همزمان در تابستان با رسیدن آلبالو می توانید این ته چین خوشمزه را درست کنید. ته چین آلبالو مانند سایر ته چین ها می توانید هم از مرغ و هم از گوشت قلقلی برای تهیه آن استفاده کنید. ته چین آلبالو یک گزینه بسیار مناسب است که می توانید برای مجالس و مهمانی خود تهیه کنید. ته چین آلبالو طعم و مزه خوبی دارد و طعمی مانند همان آلبالو پلو دارد. امروز در پارسی دی ته چین آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲ پیمانه
آلبالو۵۰۰ گرم
مرغ۵۰۰ گرم
شکر۱ غذا خوری
گلاب۱ غذا خوری
ماست۱/۴ پیمانه و ۱ ق غذا خوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
سس مایونز۱ غذا خوری
کره۵۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
آب لیموترش۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین آلبالو مجلسی با مرغ

مرحله اول: مرینت کردن مرغ

ابتدا باید فیله مرغ را مزه دار کنیم برای این کار فیله مرغ را مکعبی خرد کنید و داخل کاسه ریخته و مقداری زعفران و آب لیموترش و ۱ ق غذا خوری ماست و مایونز و ادویه اضافه کنید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: پخت آلبالو

آلبالو را خوب بشورید و هسته آن را با کمک هسته گیر جدا کنید سپس داخل قابلمه ریخته و با شکر مخلوط کنید و ۱/۴ پیمانه آب ریخته و بگذارید روی حرارت ملایم تا آلبالو ها پخته و نرم شوند سپس آلبالو ها را جدا کنید و آب آن را کنار بگذارید.

مرحله سوم: سرخ کردن مرغ و تهیه مایه ته چین

در ادامه کمی کره و روغن داخل تابه ریخته و مرغ های مرینت شده را داخل آن سرخ کنید و برای ۱۰ دقیقه درب قابلمه را قرار دهید تا مرغ ها پخته شوند سپس از روی حرارت بردارید داخل یک کاسه ماست و زرده و گلاب و زعفران دم کرده غلیظ را بریزید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه ته چین آلبالو

در ادامه برنج را که از قبل کمی با نمک خیس کردید روی حرارت قرار دهید و یک مقدار زنده تر از همیشه از روی حرارت بردارید و آبکش کنید و نصف برنج را با مخلوط مایه ماست و زرده مخلوط کنید و مابقی برنج را داخل کاسه ریخته و کمی از آب آلبالو روی آن بریزید تا قرمز شود.

مرحله پنجم: پخت ته چین آلبالو

در ادامه قابلمه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و روغن داخل آن بریزید تا داغ شود سپس برنج زعفرانی را بریزید و خوب سطح آن را صاف کنید و روی آن مرغ ها را به همراه آلبالو بریزید و بعد برنج آلبالویی را ریخته و خوب فشرده کنید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه ته چین را دم بگذارید سپس روی دیس برگردانید و با مغزیجات مختلف سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین آلبالو با گوشت قلقلی

  1. می توانید گوشت قلقلی تهیه کنید و به جای مرغ استفاده کنید.
  2. تهیه ته چین به صورت دو رنگ دلخواه است می توانید مقداری زرده و ماست را بیشتر کنید و تمام برنج را زعفرانی کنید.
  3. اگر آلبالو ها شما خیلی ترش بود از شکر بیشتری استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه