طرز تهیه ته چین قورمه سبزی خوشمزه و زعفرانی با ماست چکیده

طرز تهیه ته چین قورمه سبزی

 

مواد لازم 

برنج۳ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیده۵ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
روغن مایع۳ ق غذا حوری
قورمه سبزیبه اندازه دلخواه

طرز تهیه ته چین قورمه سبزی با ماست چکیده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را چندین بار بشورید و با مقداری نمک خیس کنید سپس اگر قورمه سبزی شما آب دارد بهتر است روی حرارت گذاشته تا چند جوش بزند و آب اضافی آن تبخیر شود. زعفران را بسابید و به همراه یخ بگذارید رنگ باز کند.

مرحله دوم: تهیه مایه ته چین

در ادامه ماست چکیده را به همراه تخم مرغ و زعفران و روغن مایع داخل کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود نیاز به همزن برقی نیست با چنگال بزنید زیاد هم زدن تخم مرغ باعث گرفتن بوی زهم می شود.

مرحله سوم: جوشاندن برنج

برنج را روی حرارت و بر روی شعله متوسط قرار دهید و بگذارید تا به جوش بیاد و مدام کف روی برنج را بگیرید سپس برنج را باید دان تر از همیشه بردارید به طوری که اگر برنج را بین دو انگشت قرار دهید وسط برنج کمی سفت تر باشد سپس برنج را آبکش کنید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین قورمه سبزی

برنج را داخل کاسه ته چین بریزید و با مواد تخم مرغی خوب مخلوط کنید و بعد قابلمه مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن کف قابلمه بریزید و بگذارید تا روغن داغ شود سپس نیمی از برنج را داخل قابلمه ریخته و قورمه سبزی را در مرکز قابلمه بریزید به طوری که از دیوارها فاصله داشته باشد سپس مابقی برنج را ریخته و با کفگیر خوب سطح برنج را صاف کنید و ته چین را برای مدت ۵۰ دقیقه دم بگذارید تا طلایی شود سپس در انتها کمی کره روی ته چین قرار دهید و به همراه سالاد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین قورمه سبزی

  1. قورمه سبزی حتما باید بدون آب باشد.
  2. ماست نباید آبکی باشد و می توانید به دلخواه از ماست ترش و یا شیرین استفاده کنید.
  3. می توانید به جای زعفران دم کرده از زعفران ساییده شده نیز استفاده کنید.
  4. اگر ماست شما نمک دار است مقدار نمک برنج را کمتر بریزید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه