طرز تهیه ته چین کوفته قلقلی لذیذ و آسان مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین کوفته قلقلی

 

ته چین کوفته ریزه یکی از انواع ته چین ها می باشد که به سرعت آماده می شود و طعم و مزه خوبی دارد و می توانید برای نهار یا شام این غذای خوشمزه و آسان را تهیه کنید. ته چین با مرغ و گوشت تهیه می شوند و عطر و طعم بسیار خوبی دارد به شرطی که از ماست چکیده استفاده کنید و در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید فرقی نداره ماست شما ترش یا شیرین باشد ولی باید سفت باشد و آبکی نباشد، ماست ترش ته چین را تردتر می کند بهتر است در تهیه ته چین از ترکیب برنج ایرانی به همراه برنج دودی استفاده کنید تا عطر آن دو برابر شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین کوفته قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

برنج۲.۵ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست چکیده۳ ق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
روغن مایع۲ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
گلاب۱/۲ ق غذا خوری
پودر هلنوک ق چای خوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین کوفته قلقلی

مرحله اول: تهیه کوفته ریزه

ابتدا قبل از شروع برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید سپس پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را حسابی بگیرد سپس داخل یک کاسه به همراه گوشت و ادویه ها بریزید و خوب ورز دهید.

مرحله دوم: سرخ کردن کوفته ریزه

باید مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود و اگر مواد خیلی شل بود می توانید از کمی آرد نخودچی استفاده کنید سپس از مواد به اندازه دلخواه برداشته و در دست گرد کنید سپس داخل یک تابه با مقداری روغن بگذارید تا سرخ شود سپس از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

ابتدا تخم مرغ ها را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و هل و گلاب داخل کاسه بریزید و با چنگال یا همزن دستی بزنید تا یکدست شوند سپس ماست و روغن را اضافه کنید و کمی مواد را مخلوط و در انتها زعفران را اضافه کنید زیاد مواد را هم نزنید تا بوی زهم به خود بگیرد.

مرحله چهارم: تهیه ته چین کوفته قلقلی

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد کف روی برنج را بگیرید و مقداری زنده تر از همیشه برنج را بردارید سپس آبکش کنید و برنج را داخل مواد ته چین ریخته خوب هم بزنید سپس کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود و نصف برنج را بریزید و کوفته ریزه ها را روی برنج قرار دهید و به دلخواه کمی پیاز داغ و زرشک تفت خورده روی کوفته ها بریزید و مابقی برنج را ریخته و سطح آن را صاف کنید سپس ته چین کوفته قلقلی را برای ۵۰ دقیقه دم بگذارید تا طلایی شود سپس برگردانید داخل دیس و با مغزیجات و زرشک تزئین کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ته چین کوفته قلقلی

  1. شما می توانید ته چین کوفته قلقلی را داخل قالب و در فر نیز تهیه کنید.
  2. افزودن هل باعث خوش عطر شدن ته چین می شود و قابل حذف است.
  3. کف قابلمه مقداری بیشتر از همیشه روغن بریزید تا ته چین خوب برشته و طلایی شود و راحت از قابلمه جدا شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه