طرز تهیه استانبولی با لوبیا سبز و گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه

دستور پخت استانبولی با لوبیا سبز

طرز تهیه استانبولی با لوبیا سبز

 

استانبولی با لوبیا سبز یکی از روش های تهیه این پلو خوشمزه و جذاب است که بین ما ایرانی بسیار محبوب است. شما می توانید استانبولی با لوبیا سبز را با گوشت چرخ کرده که سریع ترین راه تهیه این پلو است تهیه کنید و یا به دلخواه از یک مرغ پخته و ریش ریش شده و یا حتی به صورت گیاهی و بدون گوشت آن را تهیه کنید. برای تهیه این استانبولی با لوبیا سبز می توانید از کمی هویج برای خوشمزه تر شدن استفاده کنید. استانبولی با لوبیا سبز برای تنوع در پلو ها مناسب است و در کنار یک بورانی خوشمزه طعمی فوق العاده ای خواهد داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه استانبولی با لوبیا سبز و گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی با لوبیا سبز با هویج

  • برنج ۲ پیمانه
  • لوبیا سبز ۱/۲ پیمانه
  • هویج ۱ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه پلویی، زیره، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه استانبولی با لوبیا سبز مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا لوبیا سبز را بشورید و خرد کنید و بعد با مقداری پخته یا بخارپز کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی را بشورید به شکل مکعبی خرد کنید. هویج را نیز مکعبی نیز خرد کنید. گوجه ها را بشورید و با کمک غذاساز پوره کنید یا رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت

در ادامه برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را به همراه ادویه ها بجز پلویی اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

لوبیا و هویج و سیب زمینی را به مواد فوق اضافه کنید و تفت دهید تا کمی مواد نرم شوند. در ادامه پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و به همراه مواد خوب تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده و کمی مواد پخته شوند.

مرحله چهارم: تهیه استانبولی با لوبیا سبز و هویج

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و دانه های آن نرم شود و بعد کف روی برنج را بگیرید وقتی نرم شد آن را آبکش کنید و کف قابلمه مورد نظر کمی روغن ریخته و بعد ته دیگ قرار دهید و مقداری برنج بریزید و بعد کمی از مواد میانی تهیه شده و بعد کمی ادویه پلویی به همین ترتیب همه مواد را به صورت لایه بریزید و برای ۴۵ دقیقه پلو را دم بگذارید و در انتها کمی روغن یا کره روی مواد بریزید.

نکات کلیدی در تهیه استانبولی با لوبیا سبز و سیب زمینی برای دو نفر

  1. می توانید به دلخواه از فیله مرغ نیز کنار این پلو استفاده کنید.
  2. برای خوش رنگ شدن می توانید ۱ ق غذا خوری رب نیز اضافه کنید.
  3. ترکیب برنج دودی با ایرانی برای این پلو بسیار مناسب است.
  4. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید ۱ حبه سیر را با پیاز تفت دهید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه