طرز تهیه ته چین هویج ساده و خوشمزه و مجلسی با مرغ و زرشک

طرز تهیه ته چین هویج

 

یکی از انواع ته چین ها می باشد که به راحتی تهیه می شود. ته چین ها همیشه یکی از غذاهای جذاب ما ایرانی ها هستند که معمولا با گوشت و مرغ و انواع سبزیجات تهیه می شوند و پای ثابت سفره های ایرانی می باشد یکی از رازهای ته چین خوشمزه استفاده از ماست غلیظ و چکیده می باشد. ماست آبکی و شل اصلا مناسب ته چین نیستند. شما به دلخواه می توانید در تهیه ته چین فقط از زرده و یا تخم مرغ کامل استفاده کنید اگر دوست دارید چسبندگی و بافت ته چین زیاد باشد از تخم مرغ کامل استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین هویج با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

هویج۲ عدد
سینه مرغ۱ عدد
زرده تخم مرغ۱ عدد
ماست چکیده۳ ق غذا خوری
برنج۲ پیمانه
پیاز۱ عدد
زرشک۳ ق غذا خوری
کره۲۰ گرم
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
آبغورهبه مقدار لازم
نمک،فلفل سیاه، دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین هویج و مرغ

مرحله اول: آماده سازی هویج

ابتدا برنج را با مقداری نمک خیس کنید و کنار بگذازید سپس هویج ها را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی کره و روغن ریخته تا داغ شود سپس هویج ها را داخل تابه کمی سرخ کنید سپس به هویج کمی زعفران و ۱ ق چای خوری آبلیمو و نمک بزنید و تفت دهید سپس کمی آب بریزید و بگذارید تا هویج با درب تابه بسته شده کمی نرم شوند سپس درب تابه را بردارید تا آب اضافی آن بخار شود و کنار بگذارید.

مرحله دوم: پخت مرغ

پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید سپس به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل قابلمه تفت دهید در ادامه سینه مرغ را اضافه کنید و مقداری و نمک و فلفل سیاه بزنید سپس کمی آب روی مرغ ها بریزید تا روی مرغ را بگیرید و بگذارید روی حرارت تا خوب پخته شود بعد از پخت از قابلمه خارج و و خرد کنید کنار بگذارید.

مرحله سوم: تهیه مایه ته چین

در کاسه زرده تخم مرغ را بریزید و به همراه کمی نمک و ماست و زعفران دم کرده غلیظ هم بزنید تا خوب مواد مخلوط شوند. زرشک را نیز از قبل در کمی آب خیس کرده باشید و داخل تابه با کمی کره و شکر تفت دهید تا پف کند.

مرحله چهارم: پخت ته چین هویج

برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد سپس کف روی برنج را بگیرید و برنج را آبکش کنید سپس نیمی از برنج را داخل مخلوط مایه ته چین بریزید و خوب مخلوط کنید قابلمه را روی حرارت گذاشته و کف آن روغن ریخته تا داغ شود و بعد برنج را که با زرده قاطی کردید داخل قابلمه بریزید و با کفگیر آن را صاف کنید و روی آن هویج و زرشک و مرغ را به ترتیب بریزید و در انتها برنج سفید را بریزید و خوب صاف کنید سپس روی شعله پخش کن قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۶۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین هویج و مرغ

  1. می توانید مواد را داخل قالب بریزید و روی آن فویل بپوشانید و در فر قرار دهید.
  2. می توانید کل برنج را با مایه زرده تخم مرغ مخلوط کنید.
  3. ته چین باید با حرارت کم پخته شود.
  4. می توانید کمی شکر به هویج اضافه کنید تا شیرین تر باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ته چین هویج ساده و خوشمزه و مجلسی با مرغ و زرشک
5 (100%) 4 votes