طرز تهیه ته چین آلبالو با گوشت چرخ کرده (گوشت قلقلی) مجلسی و خوشمزه

ته چین آلبالو

 

ته چین انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با مرغ یا گوشت و یا به صورت گیاهی ته چین ها را تهیه کنید. می توانید ته چین آلبالو را با گوشت قلقلی تهیه کنید و اگر دوست دارید می توانید ته چین را داخل فر با قالب های مختلف شکل دار تهیه کنید و داخل قابلمه مواد را بریزید و آماده کنید. می توانید گوشت قلقلی را داخل مواد بریزید یا موقع سرو روی ته چین قرار دهید که هر دو روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. شما می توانید به دلخواه از خلال بادام و پسته نیز برای تزیین استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ته چین آلبالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۴ پیمانه
آلبالو هسته گرفته۱ و نیم پیمانه
شکر۱ پیمانه
زعفران غلیظ دمکرده۳ ق سوپ خوری
تخم مرغ۲ عدد
ماست۱ پیمانه
روغن مایع۲ ق سوپ خوری
هل ساییده۱/۸ ق چای خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
پودر گل محمدی۱/۴ ق چای خوری
کرهبه مقدار لازم
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین آلبالو

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و با گوشت و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید و بعد از مواد به اندازه دلخواه بردارید و به آن شکل دهید و می توانید داخل فریزر قرار دهید تا ۱۰ دقیقه استراحت کند و بعد سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: پخت آلبالو

هسته ی آلبالو را در آورده , داخل قابلمه ریخته و شکر را روی بپاشید آن قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و آلبالو را از شربت در آورده و شربت را می جوشانیم تا قوام بیاید.

مرحله سوم: پخت برنج

برنج را شسته و با مقدار نمک مورد نیاز خیس کرده و سپس اگر به روش آبکشی میپزید که داخل آب در حال جوش بریزید و پس از ۸ تا ۱۰ دقیقه بنا به نوع برنج شما ،آن را آبکشی نمایید و البته کمی زنده تر بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین آلبالو

ماست ، تخم مرغ ها ، روغن مایع ،هل ساییده،گل محمدی و یک قاشق زعفران را با هم ترکیب کرده و دو کفگیر برنج افزوده و همزده و داخل قابلمه یا قالب را چرب کرده و مواد تهچین را کف قالب یا قابلمه ریخته و سطحش را صاف کرده و یک لایه‌ی نازک برنج سفید ریخته و آلبالوها را روی سطح برنج چیده و دوباره آلبالو و مابقی برنج را روی آن ها بریزید، می توانید در این مرحله گوشت قلقلی ها را نیز روی مواد قرار دهید و یا موقع سرو روی ته چین قرار دهید و بعد ٣ قاشق کره ی ذوب شده یا روغن و یک ملاقه از شربت آلبالو را با هم مخلوط کرده و روی برنج بریزید. کمی هم به دلخواه زعفران روی برنج میگردانیم و برنج رابا حرارت ملایم دم بگذارید و یا روی قالب را فویل کشیده و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین آلبالو

  1. مواد ته چین باید از قابلمه چند سانت فاصله داشته باشد تا نسوزد.
  2. می توانید داخل قابلمه روی گاز و شعله پخش کن نیز این ته چین را تهیه کنید.
  3. بعد از دم کشیدن مقدارى از برنج را با زعفران و چند قاشق از شربت آلبالو و۳۰ گرم کره مخلوط کنید. خلال بادام و پسته را کمی شسته و وقتی آب آن کشیده شد با مقدار کمی روغن مایع خیلی کم تفت دهید و با برنج زعفرانی مخلوط کنید.
  4. اگر آلبالو پلو را شیرین دوست ندارید ،شهد روی پلو نریزید و فقط آلبالوها را لابلای پلو داده و دم بذارید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه