طرز تهیه ته چین بادمجان و گوشت چرخ کرده خوشمزه بدون فر

دستور پخت ته چین بادمجان و گوشت

طرز تهیه ته چین بادمجان و گوشت

 

ته چین بادمجان و گوشت یکی از انواع ته چین ها می باشد که همان طور که مشخص است از بادمجان و گوشت برای تهیه این ته چین استفاده شود و بسیار خوشمزه و مجلسی می باشد و می توانید برای یک وعده نهار یا شام مناسب تهیه کنید بهتر است برای تهیه این غذا از بادمجان های قلمی و کشیده با پوست براق استفاده کنید. شما می توانید از گوشت خورشتی یا تکه ای استفاده نیز کنید و یا برای سرعت در تهیه ته چین از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. امروز در پارسی دی ته چین بادمجان و گوشت چرخ کرده بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ته چین بادمجان و گوشت

  • برنج ۳ پیمانه
  • بادمجان ۲ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • ماست ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین بادمجان و گوشت چرخ کرده بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد میانی

ابتدا پیاز را خلالی خرد کنید و کمی در روغن تفت دهید وقتی سبک شد کمی زردچوبه اضافه کنید و سپس سیر را نیز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد و پخته شود سپس کمی فلفل سیاه و نمک به گوشت بزنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

در ادامه بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و داخل محلول آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود سپس آبکش کنید و بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله سوم: آماده سازی مایه ته چین

در ادامه داخل یک کاسه ماست و زعفران و تخم مرغ و گلاب را بریزید و با چنگال هم بزنید تا با هم مخلوط شوند سپس برنج را که از قبل با کمی نمک خیس کردید را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد.

مرحله چهارم: پخت ته چین گوشت و بادمجان

در ادامه کف روی برنج را بگیرید و کمی شمرده تر از همیشه از روی حرارت بردارید و آبکش کنید و بعد برنج را با مخلوط ماست خوب هم بزنید و قابلمه را به روی حرارت قرار دهید و کف قابلمه روغن ریخته تا داغ شود نصف برنج را داخل قابلمه ریخته و با کفگیر خوب صاف کنید سپس گوشت چرخ کرده و بادمجان های سرخ شده را اضافه کنید و کمی فشار دهید سپس مابقی برنج را بریزید و بگذارید ته چین به مدت ۱ ساعت دم بگذارید تا طلایی شود در انتها کمی کره روی ته چین بگذارید و روی دیس برگردانید و با بادمجان و زرشک تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی ته چین بادمجان و گوشت خوشمزه

  1. می توانید  کمی رب گوجه یا گوجه پوره شده به گوشت اضافه کنید.
  2. می توانید این ته چین را در فر نیز تهیه کنید.
  3. سعی کنید مواد ته چین در مرکز ریخته شود و از کنارها فاصله داشته باشد تا در هنگام پخت نسوزد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ته چین بادمجان و گوشت چرخ کرده خوشمزه بدون فر
2.8 (55.56%) 9 votes