طرز تهیه ته چین بادمجان و مرغ مجلسی و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه ته چین بادمجان و مرغ

یکی از خوشمزه ترین انواع ته چین ها می باشد. در پخت و تهیه ته چین دقت کنید از برنج ایرانی استفاده کنید و برنج زیاد از حد نرم نباشه چون ته چین شفته می شود. اگر دوست دارید ته چین حالت ته دیگی داشته باشید از تخم مرغ کامل استفاده کنید. مخلوط کردن زعفران زیاد با تخم مرغ باعث می شود بوی تخم مرغ اصلا احساس نشود. اگر میخواهید ته چین بادمجان برای مهمونی و دورهمی تهیه کنید آن را با قالب مافین از قبل چرب شده تهیه کنید که بسیار مناسب و شیک می باشد. امروز در پارسی دی یکی از بهترین ته چین بامجان و مرغ را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد
تخم مرغ۳ عدد
برنج۳ پیمانه
بادمجان۲ عدد
پیاز۲ عدد
ماست شیرین و چکیده۱ پیمانه
روغن۱/۴ پیمانه
کره۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
زرشک و خلال بادام و پستهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، ادویه کاری، برگ بو و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی با روش پخت در فر و قابلمه

طرز تهیه ته چین بادمجان و مرغ

مرحله اول : پختن مرغ

ابتدا پیاز را ۴ قاچ کرده همراه سینه مرغ و برگ بو و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی آن می ریزیم تا مرغ خوب بپزد، وقتی پخت آن را ریش ریش می کنیم و مقداری زعفران به مرغ ها می زنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم : سرخ کردن بادمجان ها

بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید سپس در مخلوط آب و نمک قرار بدهید تا تلخی آن از بین برود سپس آبکشی کرده و داخل تابه با روغن داغ خوب سرخ کنید.

مرحله سوم : تهیه مواد میانی ته چین

پیاز را داخل همان تابه که بادمجان ها را سرخ کردیم نگینی خرد می کنیم و تفت می دهیم تا طلایی و سبک شود سپس بادمجان های سرخ شده را به همراه مرغ ریش شده و زرشک و خلال بادام و ادویه ها اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه خوب تفت می دهیم.

مرحله چهارم : مخلوط کردن ماست و تخم مرغ

داخل کاسه ای تخم ها را شکسته به همراه زعفران و روغن و ماست خوب با چنگال میزنیم (در حدی که لختگی تخم مرغ از بین برود) و در آخر مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم : پخت ته چین

برنج را با مقداری نمک از قبل خیس کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد وقتی کمی نرم شد آبکش می کنیم کره را ته قابلمه می ریزیم تا ذوب شود سپس برنج را با مخلوط مرحله چهارم هم می زنیم و کف قابلمه می ریزیم و با کفگیر خوب صاف و فشرده می کنیم سپس از مواد میانی مرغ و بادمجان اضافه کرده و دوباره روی این مواد برنج را می ریزیم و خوب فشرده می کنیم درب قابلمه را بگذارید و بمدت ۵۰ دقیقه تا ۱ ساعت بگذارید تا دم بکشد و طلایی شود سپس روی ته چین را با زرشک تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت ته چین بادمجان

  1. هم زدن بیش از حد تخم مرغ باعث ایجاد بوی زهم می شود.
  2. ماست حتما شیرین باشد.
  3. می توانید ته چین بادمجان و مرغ را در فر نیز تهیه کنید بدین صورت که مواد را داخل قالب مخصوص ریخته و روش را فویل بپیچید و چند سوراخ ایجاد کنید و در فر بمدت ۶۰ دقیقه قرار دهید و در آخر فویل را برداشته و گریل را روشن کنید تا روی ته چین نیز طلایی شود.
  4. می توانید گوشت را جایگزین مرغ کنید.
  5. در استفاده از زعفران دست و دلباز باشید تا ته چین خوش رنگی تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
42
دیدگاه