طرز تهیه کیک هندوانه ای یخچالی راحت ترین کیک یلدایی با خامه و بیسکویت

 دستور تهیه کیک هندوانه ای یخچالی

طرز تهیه کیک هندوانه ای یخچالی

 

کیک هندوانه ای یخچالی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این کیک را بدون فر به شکل هندوانه تهیه کنید و این کیک را در قالب گرد تهیه کنید و با خامه قنادی تزیین کنید و روی کیک را با بریلو تزیین کنید و با شکلات اشکی تزیین کنید. کیک های یخچالی بسیار ساده هستند و با چند قلم مواد تهیه می شود و شما می توانید به سادگی یک کیک ارزان و مقرون به صرفه برای شب یلدا تهیه کنید. در تهیه این کیک نیازی به مهارت خاصی ندارد و شما می تواند به سادگی آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک هندوانه ای یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک هندوانه ای یخچالی

  • بیسکویت پتی بور ۲ بسته
  • شیر ۴ پیمانه
  • شکر به ازای هر لیوان شیر ۳ ق غذا خوری
  • شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ ق مربا خوری
  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • نشاسته ۴ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • خامه قنادی ۵۰۰ گرم

طرز تهیه کیک هندوانه ای یخچالی ساده و خوشمزه و راحت

رحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید شیر و شکر و آرد سفید و نشاسته و پودر کاکائو باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا نشاسته و آرد داخل مواد حل شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود و هم بزنید تا مواد غلیظ شود و مانند فرنی شود.

مرحله دوم: چیدن مواد

در ادامه شکلات تخته ای خرد شده را به همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و بعد مواد پودینگ را از روی حرارت بردارید. داخل قالب کمربندی را بی اندازید و قالب کمر را ببندید و بعد باید همانند عکس یک ردیف ساده بیسکویت دور قالب بچینید و بعد هر بیسکویت را بردارید کمی از مواد پودینگ بزنید و به بیسکویت بچسبانید همانند عکس زیر عمل کنید و کل قالب را پر کنیدو روی دیر را با نایلون بپوشانید.

مرحله سوم: تهیه کیک یخچالی هندوانه ای

در ادامه باید این دسر یک صبح تا شب داخل یخچال قرار دهید تا لایه های بیسکویت با پودینگ نرم شود. خامه قنادی را در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی شود و بعد با همزن برقی بزنید تا خامه فرم بگیرد و بعد کمی از خامه را با رنگ سبز مخلوط کنید. کیک را از قالب کمربندی خارج کنید و دور تا دور کیک را با خامه سبز رنگ بپوشانید و با کاردک صاف کنید و روی کیک را با ژله بریلو قرمز یا همان خامه قرمز رنگ روی کیک را بپوشانید و با شکلات اشکی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک یخچالی هندوانه ای خوشمزه و ساده

  1. می توانید ژله بریلو را از بیرون تهیه کنید و یا خودتان در منزل تهیه کنید.
  2. این کیک هرچقدر بیشتر در یخچال بماند خوشمزه تر می شود.
  3. می توانید کمی خامه سفید را داخل قیف بریزید و دور کیک بریزید تا شبیه به هندوانه شود.

همچنین ببینید

از
11
دیدگاه