طرز تهیه دسر موزی یخچالی ساده و خوشمزه با بیسکویت و خامه

دستور تهیه دسر موزی

طرز تهیه دسر موزی

 

دسر موزی یکی از ساده ترین دسر ها می باشد که می توانید به راحتی آن را در منزل با چند قلم مواد تهیه کنید. اگر موز های شما سیاه شدن و در حال خراب شدن است دست به کار شوید و یک دسر خوشمزه با موز ها تهیه کنید. شما می توانید این دسر جذاب را برای مهمانی و مجالس تهیه کنید. دسر موزی را می توانید در قالب های مختلف بریزید و به صورت قالبی آن را تهیه کنید. شما می توانید این دسر خوشمزه را به صورت لایه ای داخل لیوان های سرو تک نفره نیز تهیه کنید. برای دسر های که به صورت قالبی تهیه می شود باید از ژلاتین استفاده کنید. دسر موزی با بیسکویت پتی بور تهیه می شود که طعم و مزه فوق العاده ای به آن می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر موزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر موزی

  • موز ۳ عدد
  • ژله موز ۲ بسته
  • آبجوش ۲ پیمانه
  • آب سرد ۱ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱ بسته ۲۰۰ گرنی
  • بیسکویت پتی بور ۱/۲ بسته

طرز تهیه دسر موزی قالبی

مرحله اول: تهیه ژله

ابتدا دو بسته ژله موزی را داخل یک کاسه ریخته و به آن آبجوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ادامه آب سرد را بریزید و ژله را بن ماری کنید. برای بن ماری کردن آن می توانید کاسه ژلاتین را روی حرارت کتری در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود و یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه قالب مورد نظر را انتخاب کنید و کمی کف آن را چرب کنید و بعد کمی از ژله داخل آن بریزید و در یخچال قرار دهید تا نیم شود و همانند سفیده تخم مرغ شود. خامه و موز را داخل میکسر ریخته و مواد را خوب باهم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن بیسکویت

در ادامه مخلوط خامه و موز را به ژله باقی مانده در کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شد. بیسکویت پتی بور را داخل یک کاسه بریزید و کمی خرد کنید و بعد مخلوط خامه و ژله را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر موزی با چند قلم مواد

قالب را از یخچال خارج کنید و مخلوط تهیه شده را روی ژله نیم بند شده بریزید و قالب را برای ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس دور تا دور قالب را با کمک چاقو آزاد کنید و روی دیس برگردانید و به دلخواه با موز تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر موزی راحت و خوشمزه

  1. می توانید کف قالب چند عدد موز حلقه شده قرار دهید.
  2. فرقی ندارد از چه طعم بیسکویت پتی بور استفاده می کنید، حتی می توانید از ساقه طلایی نیز استفاده کنید که این به سلیقه شما بستگی دارد.
  3. از قالب پلاستیکی استفاده کنید تا راحت تر دسر خارج شود.
  4. برای خارج کردن دسر می توانید قالب را برای چند ثانیه در آبجوش قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه