طرز تهیه رول سالمون دودی خوشمزه با پنیر خامه ای و نان ترتیلا

طرز تهیه رول سالمون دودی

 

یکی از خوشمزه ترین فینگر فودها می تواند باشد این غذا در واقع از خانواده سوشی ها می باشد و ماهی به صورت خام سرو می شود در واقع طرفداران این غذا متعقد هستند رول سالمون دودی کم چرب و ضد سرطان است در گذشته در ژاپن برای نگهداری طولانی مدت ماهی ها نمک می زدند و داخل برنج و سرکه می خواباندند و بعد از مدتی برنج را دور ریخته و ماهی را مصرف می کردند اما برای ما ایرانی ها که ماهی را پخته می خوریم می توانید با کمی تغییرات مانند کباب کردن ماهی سپس رول کردن آن به مزاج خود نزدیک کنیم ولی در ایران هم رول سالمون و سوشی ها بسیار طرفدار پیدا کرده است. ماهی سالمون دودی از مرغوب ترین ماهی در سراسر دنیا می باشد که نسبت به ماهی دیگر از امگا۳ بیشتری برخوردار است اما ماهی سالمون دودی در ایران صید نمی شود و همگی وارداتی هستند برای تهیه این غذا و سرعت بخشیدن به مراحل از نان ترتیلا حاضری استفاده می کنم شما می توانید رول سالمون را با کرپ درست کنید و رول کنید و یا ماهی را فیله کرده و مابین آن سبزیجات گذاشته و رول کنید. امروز در پارسی دی رول سالمون دودی با نان ترتیلا و پنیر خامه ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

فیله ماهی سالمون دودی۴۵۰ گرم
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
شوید تازه۲ برگ
اسفناج۲ فنجان
نان ترتیلا۶ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه رول سالمون دودی

مرحله اول : آماده سازی مواد

اگر از بسته بندی ماهی استفاده می کنید که نیاز به فیله ندارد ولی اگر ماهی را خریدید پوستش را جدا کنید و آن را به صورت فیله دربیاورید. اسفناج را نیز پاک کنید و بشورید و داخل تابه کمی تفت دهید و یا می توانید به صورت خام داخل رول قرار دهید.

مرحله دوم : ترکیب پنیر

در یک کاسه پنیر خامه را به همراه آب لیمو ترش و نمک و فلفل سیاه و شوید پاک کرده و خرد شده بریزید و هم بزنید تا مواد پنیری حاضر شود.

مرحله سوم : تهیه رول سالمون دودی

نان ها ترتیلا را باز کنید و از مواد پنیری روی آن بمالید (با فاصله ۱ سانتی از کنار های نان) سپس یک لایه برگ اسفناج روی لایه پنیری قرار دهید سپس یک لایه ماهی سالمون و بعد به آرامی نان را رول کنید.

مرحله چهارم : استراحت رول سالمون دودی

نان ها ترتیلا را به همه مواد درست کنید تا تمام شود سپس رول ها را جداگانه در نایلون گذاشته و خوب محکم کنید و بمدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید و برای سرو از داخل نایلون خارج کنید و با چاقو تیز برش بزنید سپس به همراه لیمو تازه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت رول سالمون دودی

  1. اگر ماهی سالمون در دسترس نیست می توانید از ماهی قزل آلا استفاده کنید.
  2. می توانید نان کرپ تهیه کنید و رول ها را آماده کنید.
  3. محکم رول کردن سالمون دودی مهم است برای اینکه خروجی خوبی داشته باشید با کمک یک سلفون که زیر نان قرار دادید رول کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه