طرز تهیه رول ژامبون سوخاری رنگی فینگرفود خوشمزه با پنیر ورقه ای

دستور پخت رول ژامبون سوخاری

طرز تهیه رول ژامبون سوخاری

 

رول ژامبون سوخاری یکی از انواع رول های سوخاری می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و یک ایده ناب برای مهمانی و تولد ها می باشد. شما می توانید این رول ها را به عنوان پیش غذا برای مهمانی و یا یک شام خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید از پودر سوخاری رنگی برای تهیه این رول ها استفاده کنید تا بتوانید رول های ژامبون سوخاری رنگی داشته باشید. برای رنگی کردن پودر سوخاری می توانید از رنگ های ژله ای استفاده کنید. رول ژامبون سوخاری را می توان یک غذای سه سوته و خوش طعم دانست که زمان زیادی برای تهیه نمی خواهد و شما می توانید با انواع سس ها آن را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رول ژامبون سوخاری رنگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رول ژامبون سوخاری

  • نان تست ۱ بسته
  • ژامبون ۷ ورق
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پنیر ورقه ای ۱ بسته
  • آرد  ۲ پیمانه
  • پودر سوخاری ۲ پیمانه
  • روغن به مقدار لازم

طرز تهیه رول ژامبون سوخاری رنگی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی نان تست

ابتدا نان تست های که باید حتما تاریخ تولید تازه ای داشته باشد را دور تا دور برش بزنید و لبه قهوه ای نان تست را بگیرید. حالا دو عدد نان تست را به صورت افقی کنار هم قرار دهید. حالا با فرچه مخصوص آشپزی روی نان تست کمی آب بزنید و با کمک وردنه شروع به وردنه کشی رو نان تست کنید تا پهن شود. سپس با کمک چاقو دور اضافی را بگیرد تا شبیه به یک مستطیل شود.

مرحله دوم: افزودن ژامبون

در ادامه روی خمیر یا نان تست تهیه شده کمی سس مایونز و خردل بریزید و با فرچه روی نان ها بزنید و روی هر نان دو عدد ژامبون و پنیر ورقه ای نیز قرار دهید به طوری ۱/۳ بالایی نان تست خالی باشد و پنیر روی ژامبون باید قرار بگیرد. حالا از بالا به آرامی شروع به رول کردن کنید و با دست خوب به آن فرم دهید. به همین ترتیب تمام نان تست و ژامبون ها را تهیه و رول کنید.

مرحله سوم: استراحت رول

هر رول را داخل یک سلفون قرار دهید و محکم رول کنید و داخل یک سینی قرار دهید و برای ۱ ساعت در فریزر قرار دهید تا موا منسجم شوند و پنیر در حین سرخ شدن سریع ذوب نشود. تخم مرغ را داخل یک کاسه ریخته و کمی با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. آرد را داخل یک کاسه بریزید و آرد سوخاری را نیز که می توانید به صورت ساده یا رنگی تهیه کنید را داخل یک کاسه دیگر بریزید. برای رنگی شدن پودر سوخاری باید کمی رنگ خوراکی به پودر پانکو اضافه کنید و هم بزنید و برای چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا تست شود و آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن رول ژامبون سوخاری

حالا رول ها را از فریزر خارج کنید و هر رول ابتدا داخل آرد سفید بزنید و بعد داخل تخم مرغ بزنید و دوباره تکرار کنید و در انتها داخل پودر سوخاری رنگی بریزید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و سرخ شود. سپس از تابه خارج کنید و داخل دستمال روغن گیر قرار دهید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رول ژامبون سوخاری

  1. صبر کنید رول ها کمی از حرارت بیفتد سپس برش بزنید و سرو کنید.
  2. به دلخواه می توانید داخل رول ها از جعفری و خیارشور ها نیز استفاده کنید.
  3. اگر نان تست تازه نباشد نمی توانید آن را وردنه بزنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه