طرز تهیه نان ترتیلا خانگی با آرد ذرت و آرد گندم مرحله به مرحله

طرز تهیه نان ترتیلا

 

از دیگر نان هایی است که به تازگی در برخی از انواع فست فودها دیده شده است. خوب است بدانید ترتیلا یک کلمه اسپانیایی به معنی کوچک می باشد. در بین خود مردمان اسپانیایی “ال” در ترتیلا خوانده نمیشود و به صورت ترتیا تلفظ می شود. نان ترتیلا تشکیل شده از آرد گندم و آرد ذرت می باشد. از دیگر نان ترتیلا می شود به نان فلاور ترتیا و کن ترتیا نیز اشاره کرد. در پارسی دی برای رفاه حال شما عزیزان طرز تهیه نان ترتیلا یا همان نان ترتیا را برای شما آماده کرده ایم که دیگر نیازی به تهیه آماده این نان خوشمزه نباشد. پس در پارسی دی با ما همراه باشید برای تهیه نان ترتیلا.

مواد لازم 

آرد گندم۱ لیوان
آرد ذرت۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه نان ترتیلا

مرحله اول: مواد خشک

ابتدا تمامی آرد ها را به اضافه مواد خشک با هم ۳ مرتبه الک کنید و در یک کاسه گود بریزید.

مرحله دوم: مایعات

وسط مواد آردی را کنار بزنید و مایعات را اضافه کرده و به آرامی با کمک نوک انگشتان مواد را با هم ترکیب کنید. ورز دهید تا خمیر نان ترتیلا یک دست شود.

مرحله سوم: استراحت نان ترتیلا

بعد از بدست آمدن خمیر نان ترتیلا روی خمیر را کمی با روغن چرب کنید و روی کاسه را با دستمال نخی بپوشانید و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله چهارم: کار با خمیر نان ترتیلا

بعد از مدت استراحت، خمیر نان ترتیلا را به چانه های کوچک تقسیم کرده و به کمک وردنه خمیر نان ترتیلا را باز کنید. نیازی به نازک کردن بیش از اندازه ندارد.

مرحله پنجم: پخت نان ترتیلا

یک ماهی تابه کوچک را انتخاب کنید و کف ظرف را به کمک برس قنادی کمی چرب کنید. خمیر نان ترتیلا را در ماهی تابه بگذارید. زمان دهید به مدت ۲-۳ دقیقه وقتی بر روی خمیر نان ترتیلا حباب بزند کافی است که نان را برگردانده تا سمت دیگرش هم آماده شود. به همین ترتیب تمام خمیر را آماده کنید تا نان ترتیلای شما آماده شود. نان ترتیلای آماده شده را در بین دستمال نخی بگذارید زیرا به سرعت خشک می شود.

فوت و فن های دستور پخت نان ترتیلا

  1. می توانید در تهیه نان ترتیلا از روغن زیتون نیز استفاده کنید.
  2. برای نگهداری نان ترتیلا بعد از پخت می توانید از دستمال نخی کمک بگیرید.
  3. برای نگه داری طولانی نان ترتیلا قبل از پخت خمیر نان ترتیلا را روی هم گذاشته و در فریزی نگه داری کنید. مانند خمیر یوفکا.
  4. در بین لایه های خمیر نان ترتیلا حتما از کاغذ روغنی استفاده کنید تا نان به هم نچسبد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه نان ترتیلا خانگی با آرد ذرت و آرد گندم مرحله به مرحله
3.5 (70%) 4 votes