طرز تهیه سالاد برنج مجلسی، خوشمزه و مقوی با نخود و ذرت

طرز تهیه سالاد برنج

 

یکی سالادهای بسیار خوشمزه که همان طور که از نامش پیداست از برنج تهیه می شود و برنج ماده اصلی این سالاد می باشد. سالاد ها همیشه یکی از خوشمزه ترین پیش غذاها می باشند که در بین ما ایرانی ها بسیار محبوب هستند و حالا که با ماده اصلی غذاهای ما ایرانی یعنی برنج ترکیب شده است بسیار دلچسب است و بجای پیش غذا می تواند ایده خوبی برای شام یا نهار باشد. شما به دلخواه می توانید از سس دلخواه استفاده کنید و یا به صورت رژیمی این سالاد را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد برنج با نخود و ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج محلی۲ پیمانه
ذرت پخته شده۱ پیمانه
هویج۲ عدد
خیارشور۴ عدد
پیازچه۳ عدد
جعفری خرد شده۱/۲ پیمانه
نخود فرنگی۱ پیمانه
فلفل دلمه قرمز۱ عدد
آب لیموترش۳ ق غذا خوری
آب۳ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد برنج با نخود و ذرت

مرحله اول: تفت دادن و پخت برنج

ابتدا داخل قابلمه مقداری روغن گیاهی ریخته و بگذارید تا داغ شود سپس برنج را که از قبل با کمی آب خیس کرده باشید را آبکش کنید و به قابلمه اضافه کنید و کمی با روغن تفت دهید در ادامه هویج را پوست بگیرید و مکعبی ریز خرد کنید و به نخود فرنگی را نیز به همراه هویج به برنج اضافه کنید.

مرحله دوم: پخت برنج

و بعد آب ولرم را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و درب قابلمه را برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا سبزیجات و برنج پخته شود وقتی درب قابلمه را باز می کنید باید آب داخل قابلمه کاملا کشیده شده باشد سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: افزودن سبزیحات

جعفری و پیازچه را بشورید و بعد از خشک شدن ساطوری خرد کنید. خیارشور و فلفل دلمه را بشورید و نگینی ریز خرد کنید. ذرت را از قبل بخارپز کنید و یا می توانید از کنسرو آماده ذرت استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه سالاد برنج رژیمی

در ادامه همه سبزیجات آماده شده را به قابلمه برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد فلفل سیاه و آب لیموترش تازه را بریزید و مواد را خوب زیر و رو کنید حالا سالاد خوشمزه ما حاضر است اگر دوست دارید به صورت قالبی این سالاد را داشته باشید یک قالب را آماده و مواد را داخل قالب ریخته و کمی فشرده کنید سپس روی دیس برگردانید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد برنج

  1. اگر دوست دارید این سالاد را با سس بخورید ۴ ق سس مایونز به همراه ماست مخلوط و به آن آب لیموترش اضافه کنید و روی مواد بریزید.
  2. می توانید به دلخواه از کمی ژامبون خرد شده نیز در مواد سالاد استفاده کنید.
  3. افزودن هر کدام از سبزیحات فوق سلیقه ای می باشد و می توانید کرفس و یا لوبیا سبز به مواد اضافه کنید.
  4. می توانید به مواد فوق سینه مرغ ریش ریش شده نیز اضافه کنید.
  5. هر چقدر این سالاد در یخچال بماند و خنک تر شود خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه