طرز تهیه سالاد ذرت خوشمزه و مجلسی با قارچ و نخود فرنگی

طرز تهیه سالاد ذرت مکزیکی , دستور سالاد ذرت با مرغ و قارچ , xvc jidi shghn bvj

 

یکی از انواع سالادهای مجلسی ایرانی است که علاوه بر اینکه ظاهر شیک و مجلسی دارد ، طعم بسیار خوبی نیز دارد. این سالاد خوشمزه و مجلسی را می توانید در مهمانی ها و مجالس خود جایگزین سالادهای تکراری کنید.

ذرت از مواد غذایی محسوب می شود که ایرانی ها بیشتر برای تهیه میان وعده هایی مانند ذرت مکزیکی از آن استفاده می کنند. توصیه می کنیم حتما سالاد ذرت را امتحان کنید چون از لحاظ خوشمزگی مانند ذرت مکزیکی است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد ذرت تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد ذرت تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد ذرت با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

ذرت پخته۲ پیمانه
قارچ درشت۴ عدد
هویج متوسط۱ عدد
سس مایونزبه مقدار لازم
آب لیمو ترش۱ ق غذا خوری
نخود فرنگی پخته۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ذرت

ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته به هر مدلی که تمایل دارید خرد می کنید.برای زیبایی سالاد به صورت مربع برش بزنیم بهتر است.سپس هویج را با پوست کن پوست می گیریم و می شوییم

و روی تخته آشپزخانه به شکل مربع خرد می کنیم.در کاسه ای بزرگ ذرت ها و نخود فرنگی را می ریزیم و سپس قارچ و هویج خرد کرده را می افزاییم. سپس سس مایونز را در کاسه ای می ریزیم و آب لیمو و فلفل سیاه روی آن می ریزیم و خوب با هم مخلوط می کنیم تا مواد سس یکدست شود.

سس آماده شده را روی مواد سس می ریزیم و خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا سس بخورد مواد سالاد برود.اگر تمایل داشتید می توانید از کاهو یا پیاز نیز در این سالاد استفاده کنید.سالاد آماده شده را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.نوش جان

همچنین ببینید

از
10
دیدگاه
source : Salad Zorrat