طرز تهیه ذرت خامه ای با نشاسته ذرت، پیش غذای ساده و خوشمزه

طرز تهیه ذرت خامه ای

 

یکی از پیش غذاهای بسیار خوشمزه بین المللی است که مزه و طعم آن شبیه به ذرت مکزیکی می باشد اگر طعم و مزه ذرت را دوست دارید به شدت عاشق این غذا خواهید شد، ذرت خامه ای را می توان به عنوان یک وعده غذایی کامل یا تکمیل کننده غذاهای گوشتی مانند استیک و سس قارچ و دیگر خوراک ها استفاده کنید همچنین این غذا برای مهمانی و دورهمی بسیار مناسب است. شما می توانید ذرت خامه ای را در لیوان های تک نفره بریزید و سرو‌ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ذرت خامه ای با نشاسته ذرت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

ذرت پخته۳ پیمانه
پنیر خامه ای۲۰۰ گرم
خامه۱۰۰ گرم
آویشن۱ ق غذا خوری
پاپریکا۱ ق غذا خوری
پوره سیر ۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت۱ ق مربا خوری
کره۵۰ گرم
شکر۱ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه ذرت خامه ای

مرحله اول: پخت ذرت

شما می توانید برای تهیه این پیش غذا از کنسرو ذرت استفاده کنید و یا می توانید خود در منزل به راحتی ذرت را بخارپز کنید برای این کار ذرت ها را بعد از دان کردن داخل یک سبد فلزی بریزید و داخل یک قابلمه با توجه به اندازه سبد مقداری آب بریزید و سبد را داخل قابلمه قرار دهید به طوری که آب با سبد برخورد نداشته درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید ذرت با بخار آب بپزد شما می توانید برای بخارپز کردن از دستگاه بخارپز نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: میکس کردن

۱ پیمانه از ذرت بخارپز شده را به همراه پنیرخامه ای و خامه و آویشن و پاپریکا و نشاسته ذرت و شکر و پوره سیر و نمک و کمی فلفل سیاه داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید و اجازه دهید تا مواد میکس شوند.

مرحله سوم: پخت ذرت خامه ای

در ادامه کره را داخل تابه بریزید تا ذوب شود سپس مابقی ذرت بخارپز شده را به همراه مواد میکس شده مرحله دوم و آب داخل تابه ریخته و اجازه دهید مواد با هم پخته و آب آن تمام شود ۵ دقیقه برای تفت دادن روی حرارت ملایم کافی می باشد تا سس غلیظ شود در انتها آن را داخل ظرف سرو کشیده و به همراه برگ گشنیز تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ذرت خامه ای

  1. این پیش غذا باید به صورت گرم سرو شود.
  2. می توانید بنا به ذائقه خود کمی فلفل هالپینو نیز اضافه کنید.
  3. اگر طعم سیر را دوست ندارید می توایند از پودر سیر استفاده کنید.
  4. به دلخواه کمی پیازچه و فلفل چیلی بریزید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه