طرز تهیه سالاد پاستا و نخود سالم و مقوی با سبزیجات و سس رژیمی

سالاد پاستا و نخود

 

یکی از سالاد های بسیار خوشمزه و جذاب است که می توانید به راحتی برای یک شام سبک یا یک سالاد متفاوت و رژیمی تهیه کنید. این سالاد از نخود به همراه پاستا دلخواه تهیه می شود و در این رسپی نخود در فر به صورت برشته تهیه می شود که طعم بسیار متفاوت و خوشمزه ای دارد. این سالاد برای افراد گیاه خوار یا وگان نیز که گوشت مصرف نمی کنند بسیار مناسب است و یک سس رژیمی بسیار آسان از بادام هندی به همراه ادویه های مختلف استفاده می شود. شما می توانید از انواع پاستا ها در این سالاد استفاده کنید. سالاد پاستا و نخود با گوجه گیلاسی و کمی جعفری سرو می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد پاستا و نخود را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

مواد لازم

پاستا۲۵۰ گرم
نخود پخته۳/۴ پیمانه
پودر سیر۱/۴ ق چای خوری
پاپریکا۱/۴ ق چای خوری
نمکبه مقدار لازم
روغن زیتون۱ ق چای خوری
پیاز قرمز۱ عدد
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
جعفریبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس رژیمی

بادام هندی۳/۴ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
آبلیموترش۱ ق غذا خوری
شربت افرا یا شیرین کننده دلخواه۱ ق چای خوری
سرکه قرمز۳ ق غذا خوری
زیره۱/۴ ق چای خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پاستا و نخود رژیمی و سالم

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود را به همراه بادام هندی سس از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود و راحت تر پخته شود. نخود را به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود. حالا نخود ها را آبکش کرده و صبر کنید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله دوم: تست کردن نخود

وقتی آب اضافی نخود ها رفت باید آن ها را داخل سینی فر ریخته و کمی پودر سبر و پاپریکا و نمک و روغن زیتون روی نخود ها بریزید و هم بزنید تا مخلوط شود. حالا سینی فر را در فر از قبل گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا حالت کریپسی و تست پیدا کند.

مرحله سوم: تهیه پاستا

داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا به جوش بیاید. کمی روغن و نمک داخل قابلمه ریخته و به ان پاستا دلخواه را اضافه کنید و صبر کنید تا پاستا نرم شود. سپس آبکش کنید و داخل کاسه سرو بریزید و به آن نخود برشته را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه سس

در ادامه بادام هندی خیس خورده را به همراه همه مواد گفته شده برای سس داخل غذاساز ریخته و مواد را خوب میکس کنید. مزه سس را تست کنید و بنا به سلیقه و ذائقه خود میزان نمک و فلفل را تغییر دهید.

مرحله پنجم: تهیه سالاد پاستا و نخود

در ادامه گوجه ها را شسته و از وسط به دو نیم کنید. به همراه سس تهیه شده و کمی جعفری و پیاز خلالی شده به مواد نخود و پاستا اضافه کنید و هم بزنید. روی کاسه را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد پاستا و نخود مقوی و سالم

  1. می توانید در تهیه سس از مایونز استفاده کنید.
  2. بجای شربت افرا از کمی عسل استفاده کنید.
  3. می توانید نخود ها را داخل تابه برشته کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه