طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی اصل اندونزیایی با کشمش

طرز تهیه سالاد اندونزی ساده با سیب زمینی , سالاد اندونزی با کلم سفید , salad andonezi , shghn hkn,kcd

 

یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین سالادهای کشور اندونزی است که به خاطر طعم خوبش در سراسر جهان فراگیر شده است. این سالاد خوشمزه در میان مردم کشور عزیزمان ایران هم طرفداران بسیاری دارد و در اکثر رستوران ها و فست فودها سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد اندونزی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد اندونزی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی سالاد اندونزی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

هویج۲ عدد
خیارشور۴ عدد
ذرت۱/۲ پیمانه
کالباس۱/۲ پیمانه خرد شده
کلم برگ قرمز۱ پیمانه خرد شده
کلم برگ سفید۲ پیمانه خرد شده
نخود فرنگی۱/۲ پیمانه
سس مایونز۱/۲ پیمانه
کشمش پلوییبه اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد اندونزی

ابتدا هویج ها را بخارپز می کنیم به این صورت که یک قابلمه و یک آبکش فلزی انتخاب می کنیم که آبکش کاملا در داخل قابلمه قرار نگیرد بلکه لبه های آبکش روی لبه های قابلمه بیفتد سپس در قابلمه ۱الی ۲ لیوان اب میریزیم و صبر می کنیم تا بجوش بیاید

بعد آبکش فلزی را روی قابلمه قرار می دهیم(دقت کنید آب داخل قابلمه نباید با آبکش فلزی برخورد کند چون دیگر میشود هویج آبپز نه بخار پز)و هویج ها را سالم و یا از وسط نصف می کنیم و در آبکش قرار می دهیم و در قابلمه را می گذاریم تا هویج با بخار آب قابلمه پخته شود.

ما هویج ها را بخارپز می کنیم تا فیبر موجود در آن حفظ شود.برگ کلم های سفید و قرمز را می شوییم و روی تخته ریز با برش های نازک و رشته ای خرد می کنیم و یا با رنده قسمت درشت یا ریز آن رنده می کنیم.

نازک رشته ای خرد کردن کلم ها باعث زیبا و شکیل تر شدن سالاد شما میشود. نخود فرنگی ها را اگر تازه پاک کرده اید بشورید و در قابلمه ای آب بریزید و کمی نمک بپاشد و ۱۰ دقیقه بگذارید با حرارت متوسط خوب پخته شود.

(فقط در این زمان به آن سر بزنید تا له نشوند)ذرت را نیز مانند نخود فرنگی در شیر جوش بریزید با کمی آب می گذاریم به مدت ۵ دقیقه بپزد. در کاسه ای بزرگ کلم سفید و قرمز خرد شده را به همراه ذرت و نخود فرنگی کنسروی یا پخته شده می ریزیم

و هویچ های بخار پز شده را روی مواد رنده می کنیم.خیار شورها را در ظرفی می گذاریم و با رنده قسمت متوسط و یا بزرگ آن رنده می کنیم تا در سالاد مشخص باشد و آب اضافه آن را خارج می کنیم به مواد داخل کاسه می افزاییم

و کالباس را نیز با قسمت درشت رنده می کنیم و یا روی تخته با چاقو نازک و رشته ای برش می دهیم و به همراه  کشمش پلویی به مواد سالاد اضافه می کنیم و نمک ، فلفل سیاه و سس مایونز با مواد مخلوط می کنیم تا کاملا با سس آغشته شود

و در ظرف مورد نظر می ریزیم و سلفون می کشیم و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.نوش جان. نکته در این نوع سالاد شما میتوانید هر کدام از این مواد را حذف کنید و جایگزین دیگری قرار دهید و مواد را کاملا با ذائقه خودتان هماهنگ کنید.
مطالب پیشنهادی

طرز تهیه سالاد اندونزی خوشمزه و مجلسی اصل اندونزیایی با کشمش
3.4 (67.83%) 92 votes

  • اندی ۹ ماه پیش

    سلام.ما در اندونزی این سالاد رو نداریم. خیلی جالب که در ایران به این اسم معروف هست

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      این سالاد بین المللی شاید به اسمش معروف شده ولی شما انگلیسی سرچ کنی میاره براتون

      پاسخ