طرز تهیه چیپس ذرت خانگی ترد و خوشمزه با آرد ذرت و کم روغن به روش مکزیکی

دستور پخت چیپس ذرت

طرز تهیه چیپس ذرت

 

چیپس ذرت یکی از انواع چیپس های بسیار معروف می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و به چیپس تردیلا نیز معرف می باشد. این چیپس در اصل برای کشور مکزیک می باشد و شما می توانید به همراه تنقلات خود میل کنید و یا می توانید این چیپس خوشمزه را در کنار انواع سس ها و دیپ ها و غذا های مختلف نیز سرو کنید. چیپس درت یک میان وعده بسیار خوشمزه می باشد که از آرد ذرت سرخ شده در روغن تهیه می شود و به شکل های مختلف مثلثلی یا ساده می باشد. بافت این چیپس ترد و ضخیم است و دارای عطر و طعم فوق العاده ی می باشد. در ایالات متحده یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مارک چیپس را دارد. شما می توانید به راحتی با طعم های مختلف چیپس ذرت را در خانه تهیه کنید و برای کودکان خود یک میان وعده سالم تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس ذرت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیپس ذرت خانگی

  • آرد گندم ۱/۲ پیمانه
  • آرد ذرت ۱ پیمانه
  • آب ولرم به مقدار لازم
  • سبزی خشک معطر ۱/۲ ق چای خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس ذرت خانگی بسیار خوشمزه و ترد به روش مکزیکی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید داخل یک کاسه آرد گندم و ذرت و سبزی خشک و ادویه ها و روغن مایع را بریزید و مواد را باهم مخلوط کنید و بعد در ادامه باید کم کم آب ولرم اضافه کنید به طوری که خمیر کاملا جمع شود و زمانی که در دست گلوله می کنید از هم نپاشید، میزان آب گفته نشده است زیرا آب خور آرد ها با هم فرق دارند.

مرحله دوم: استراحت خمیر

در ادامه خمیر را به شکل توپ در بیاورید و روی خمیر را بپوشانید و برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید تا چسبندگی خمیر کم شود و بعد از ۱ ساعت باید آن را تبدیل به دو چانه مساوی کنید و هر چانه را به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله سوم: برش زدن خمیر

در ادامه باید هر برش تقسیم شده را بین دو نایلون فریزر قرار دهید و با یک جسم سنگینی یا وردنه روی آن حسابی فشار بیاورید تا خمیر پهن و نازک شود و بعد نایلون را بردارید و برش نازک زده را به اندازه دلخواه مثلثی یا ساده برش بزنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن چیپس ذرت

داخل یک شیرجوش یا قابلمه کوچک کمی روغن ریخته و بگذارید تا داغ داغ شود و بعد چپپس های برش زده را داخل روغن داغ ریخته و روی آن روغن بریزید تا طلای شوند و پف کنند و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیپس ذرت تردیلا به روش مکزیکی در خانه

  1. می توانید به دلخواه به مواد بجای سبزی معطر خشک از فلفل قرمز استفاده کنید.
  2. حتما چیپس ذرت را روی دستمال روغن گیر قرار دهید.
  3. می توانید داخل فر نیز سرخ کنید ولی طعم سرخ شده با روغن لذیذ تر است.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه