طرز تهیه روکر موز و ژله و گردو ساده و مجلسی با بیسکویت پتی بور

طرز تهیه روکر موز

 

یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و مجلسی است که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و با ژله تهیه می شود و شما می توانید برای شب یلدا یا مناسبت های مختلف و مهمانی های خود این دسر خوشمزه و جدید را تهیه کنید. این دسر بیشتر به صورت قالبی تهیه می شود و برای سرو برش داده می شود البته شما می توانید به صورت تک نفره داخل لیوان سرو نیز این روکر موز را تهیه کنید. این دسر از دو قسمت تهیه شده است که قسمت زیرین از مخلوط بیسکویت پتی پور به همراه مغز گردو تهیه می شود البته در بعضی رسپی ها از خامه یا زرده تخم مرغ استفاده می شود ولی برای اینکه با ذائقه ما ایرانی ها جور باشد کمی رسپی تغییر کرده و تبدیل به دسر فوق العاده خوشمزه و سبک تر شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه روکر موز و ژله و گردو ساده و مجلسی با بیسکویت پتی بور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۳ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
ژله موز۲ بسته
موز۵ عدد
خامه۱۰۰ گرم
شکر۱/۲ پیمانه
شیر۲ پیمانه
گردو۱۰۰ گرم
بیسکویت پتی پور۱ بسته
آب جوش۲ پیمانه

طرز تهیه روکر موز و ژله و گردو با بیسکویت پتی بور

مرحله اول: بن ماری کردن ژله موزی

ابتدا باید لایه ژله را آماده کنیم برای این کار ژله موزی را داخل کاسه ریخته و ۲ لیوان آبجوش را اضافه کنید و هم بزنید سپس بن ماری کنید و روی حرارت بخار کتری قرار دهید و یا برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار داده تا ذرات ژلاتین حل شود سپس قالب مورد نظر را کمی چرب کنید سپس نصف ژله را داخل قالب ریخته و در فریزر یا یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و مانند سفیده شود سپس ۲ عدد از موزها را حلقه کنید و روی ژله چیده و مابقی ژله را بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: مخلوط کردن لایه بیسکویتی

برای ادامه داخل یک قابلمه شیر را به همراه نشاسته ذرت و آرد بریزید و هم بزنید و بعد شکر اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا بوی خامی آردها گرفته شود سپس ژلاتین را با چند ق غذا خوری آب سرد هم بزنید تا اسفنجی شود سپس ژلاتین اسفنجی را به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر ذوب شود.

مرحله سوم: افزودن بیسکویت

مواد را خوب هم بزنید تا غلیظ شود سپس بیسکویت ها را خرد کنید نه خیلی درشت نه خیلی ریز باید زیر دندان احساس شود سپس به همراه خامه و گردوی خرد شده و سه عدد موز خرد شده به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه روکر موز با بیسکویت پتی بور

حالا قالب را از یخچال بیرون بیاورید لایه قبلی خودش را گرفته باشد حالا لایه بیسکویتی را روی ژله ریخته و سطح آن را صاف کنید و به مدت ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرید و بعد اطراف دسر را با چاقو جدا کنید و داخل یک کاسه آب داغ چند ثانیه قرار دهید تا بهش شوک وارد شود سپس داخل دیس برگردانید و سرو کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه روکر موز مجلسی بدون پنیر

  1. بهتر است این دسر تا ۸ ساعت در یخچال باشد تا خودش را خوب بگیرد.
  2. برای اینکه موزها در وسط ژله بمانند و حرکت نکنند بهتر است وقتی لایه اول ژله را گذاشتید نگذارید تا کاملا سفت شود بلکه کمی شل باشد و موزها را داخل آن فرو کنید تا ثابت شود.
  3. می توانید از خامه فرم گرفته استفاده کنید ولی باید مقدار شکر را خیلی کمتر بریزید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه روکر موز و ژله و گردو ساده و مجلسی با بیسکویت پتی بور
2.7 (53.33%) 3 votes