طرز تهیه کمپوت هلو انجیری زعفرانی خوشمزه و ساده به صورت درسته

دستور تهیه کمپوت هلو انجیری

طرز تهیه کمپوت هلو انجیری

 

کمپوت هلو انجیری یکی از انواع کمپوت ها در تابستان می باشد که به راحتی می توانید به صورت درسته یا خرد شده تهیه کنید. کمپوت هلو انجیری برای کسانی که طعم و مزه این میوه را دوست دارند گزینه خوبی می باشد تا در فصل زمستان و زمانی که این میوه دیگر نیست کمپوت آن را مصرف کنید. کمپوت در واقع یک راه نگهداری از میوه ها می باشد که شما می توانید در غیر فصل آن میوه را میل کنید. شما می توانید آن را در اندازه های دلخواه برش بزنید و یا پوست روی هلو انجیری را گرفته و به صورت درسته همانند عکس کمپوت کنید. اما هلو انجیری یکی از میوه های پیوندی می باشد که طبع آن باعث رفع تشنگی می شود و یک ملین طبیعی است. هلو انجیری انواع ویتامین ها را در خود جای داده است و شما می توانید با خوردن این میوه از فواید بی نظیر آن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کمپوت هلو انجیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کمپوت هلو انجیری

  • هلو انجیری زعفرانی ۶ کیلوگرم
  • شکر برای هر ظرف ۵ الی ۶ ق غذا وری
  • آب جوش سرد شده به مقدار لازم
  • ظرف شیشه با درب قلزی ۳ عدد

طرز تهیه کمپوت هلو انجیری خیلی ساده و خوشمزه

مرحله اول:آماده سازی هلو انجیری

ابتدا باید هلو انجیری را خوب با فرچه آشپزی بشورید و با نوک کارد یا چاقو یک وسیله تیز هسته هلو انجیری را به آرامی خارج کنید و پوست روی آن را بگیرید. می توانید از وسط به دو نیم کنید و به صورت خلالی خرد کنید. این کاملا سلیقه ای استفاده است.

مرحله سوم: افزودن آب و شکر

هلو انجیری درسته یا خرد شده را داخل شیشه های تمیز استریل شده بریزید و برای هر ظرف ۵ ایل ۶ ق غذا خوری شکر را به صورت لایه ای روی هلو انجیری بریزید و در انتها با آب جوش از قبل جوشانده و سرد شده ظرف ها را پر کنید و با درب فلزی حتما درب شیشه را محکم کنید.

مرحله سوم: جوشاندن مواد

حالا شیشه ها را داخل یک قابلمه بزرگ قرار دهید و روی آن آب بریزید به طوری که تا تا درب آن داخل آب باشد و درب ها بیرون آب باقی بمانند و به مدت ۴ الی ۵ دقیقه با حرارت متوسط بگذارید تا بجوشد.

مرحله چهارم: تهیه کمپوت هلو انجیری

حالا باید با کمک دستمال شیشه ها از قابلمه خارح کنید و به صورت وارنه روی یک دستمال نخی قرار دهید و صبر کنید تا خنک شود و بعد در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کمپوت هلو انجیری با ماندگاری بالا

  1. نگران شکر مانده کف ظرف نباشید به مرور زمان ذوب می شود.
  2. با این روش تا یکسال می توانید هلو انجیری داشته باشید.
  3. درب ظرف حتما فلزی باشد.
  4. می توانید کمی گلاب یا چوب دارچین نیز داخل هر شیشه به دلخواه قرار دهید.
  5. ظرف ها باید عاری از هرگونه چربی باشند وگرنه کمپوت زود خراب می شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه