طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش و کشمش خوشمزه و ساده و مجلسی

دستور پخت رشته پلو با مرغ ریش ریش

 رشته پلو با مرغ ریش ریش

 

رشته پلو با مرغ ریش ریش یکی از روش های تهیه این پلو خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که می توانید این بار با مرغ ریش ریش شده تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه کمی گردو و زرشک و کشمش به مواد میانی اضافه کنید. برای دم کردن این پلو نیز می توانید به دو روش عمل کنید، مواد مرغی را بین پلو قرار دهید و یا می توانید در انتها یا موقع سرو روی پلو قرار دهید. شما می توانید برای تهیه این پلو از هر نوع ته دیگ که دوست دارید استفاده کنید و به دلخواه از ران یا سینه مرغ استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش شده با کشمش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش شده

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • برنج ۳ پیمانه
  • رشته پلویی به مقدار لازم
  • زعفران به مقدار لازم
  • گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • کشمش ۱/۴ پیمانه
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

>طرز تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش با کشمش و گردو و زرشک

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و بعد یکی از پیاز ها را چهار قاچ کنید و به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید و روی مواد آبجوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود. سپس در انتها مرغ را خرج کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و به همراه مرغ و زعفران دم کرده تفت دهید تا مرغ خوشرنگ شود. سپس گردو و کشمش و زرشک از قبل خیس خورده را اضافه کنید و مواد را روی حرارت کم تفت دهید تا کشمش و زرشک پف کنند.

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج را از چند ساعت قبل با کمی نمک خیس کنید. سپس روی حرارت قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید. کف روی برنج را بگیرید و ۵ دقیقه مانده به آبکش کردن برنج باید رشته پلویی را خرد کنید و داخل برنج بریزید و هم بزنید و صبر کنید تا رشته نرم شود.

مرحله چهارم: تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش

بعد از نرم شدن رشته پلویی آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ مورد نظر قرار دهید و رشته پلو را داخل قابلمه ریخته و بگذارید برای ۳۰ دقیقه برنج دم بکشد و در انتها روی آن کره بریزید و موقع سرو مواد میانی تهیه شده در مرحله دوم را روی پلو ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رشته پلو با مرغ ریش ریش خوشمزه و مجلسی

  1. بهتر است آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ یا عصاره مرغ استفاده کنید.
  2. می توانید از ادویه های مورد نظر برای طعم دار کردن مرغ استفاده کنید.
  3. افزودن یک عدد برگ بو باعث گرفتن بوی زهم مرغ می شود.
  4. مقدار رشته پلویی به ذائقه شما بستگی دارد و می توانید مقدار را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه