طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی، ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

دستور پخت شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

 

شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی یکی از انواع پلو های مخلوط می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید به راحتی آن را در خانه تهیه کنید. شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی را می توانید با مرغ یا گوشت قلقلی تهیه کنید. این پلو خوشمزه بیشتر در شیراز تهیه می شود و برای تنوع غذایی گزینه بسیار خوبی می باشد. منشا لوبیا چشم بلبلی در شمال آفریقا بوده و حدود ۳۰۰۰ سال پیش در هند کشت می شده است. لوبیا چشم بلبلی دارای آنتی اکسیدان است و برای درمان دیابت گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

  • برنج ۳ پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی ۱.۵ پیمانه
  • شوید خشک ۲ ق غذا خوری
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • پیاز داغ ۳ ق غذا خوری
  • کشمش ۱/۲ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خوب بشورید و ی کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. لوبیا چشم بلبلی ر نیز بهتر ست از چند ساعت قبل و حداقل ۱۲ ساعت خیس کنید تا هم راحت تر پخته شود و نفخ آن نیز گرفته شود.

مرحله دوم: پخت برنج و لوبیا

در ادامه لوبیا چشم بلبلی را به همراه یک ۱ ق غذا خوری نمک بگذارید تا پخته شود، نیازی نیست حتما پخت کامل داشته باشد چون موقع مخلوط کردن با برنج و دم کشیدن پخته می شود، باید در حدی بشد که خیلی سفت و خیلی نرم نباشد. لوبیا را آبکش کنید.

مرحله سوم: دم گذاشتن برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید و بعد کف روی برنج را بگیرید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه خود را قرار دهید و بعد برنج را با لوبیا و شوید مخلوط کنید و پلو را دم بگذارید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا برنج و لوبیا پخته شوند و در انتها روی آن کمی کره یا روغن بریزید.

مرحله چهارم: تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی

پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه گوشت مخلوط کنید و ادویه ها را اضافه کنید و خوب ورز دهید و یک ربع استراحت دهید و بعد به اندازه گلوله های کوچک بردارید و داخل روغن سرخ کنید. کمی کره داخل یک تابه ریخته و کشمش و پیاز داغ را کمی تفت دهید و زعفران اضافه کنید و به کوفته ها اضافه کنید. در انتها پلو را داخل دیس کشیده و به همراه کوفته ها سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شوید پلو با لوبیا چشم بلبلی و گوشت قلقلی

  1. بهتر است مواد گوشت قلقلی استراحت کنند تا مزه ها به خورد هم بروند.
  2. کوفته ها را در روغن کم سرخ کنید تا خشک نشوند.
  3. افزودن کشمش و پیاز داغ اختیاری می باشد.
  4. می توانید از مرغ ریش شده یا کوفته قلقلی مرغ استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه