طرز تهیه شوید پلو با میگو مجلسی و خوشمزه با شوید تازه یا خشک

طرز تهیه شوید پلو با میگو

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و دریایی می باشد که می توانید در کنار شوید پلو لذت خوردن آن را دو برابر کنید. این غذا یک ترکیب فوق العاده متفاوت می باشد که می توانید آن را امتحان کنید و نوش جان کنید. حتما جزو طرفداران این غذا می شوید. به ویژه برای کسانی که عاشق طعم میگو می باشند. حتما این دستور پخت را امتحان کنید. این غذا به دلیل وجود میگو دارای خواص زیادی می باشد از جمله منبع خوبی از پروتئین می باشد و کم کالری است، با وجود کالری کمی که دارد ولی سرشار از مواد مغذی می باشد. میگو را می توان با روش های مختلف پخت کرد ولی امروز ما آن را با دستور پخت متفاوت تهیه می کنیم. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه شوید پلو با میگو را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم 

میگو پوست کنده۳۰۰ گرم
برنج ایرانی۲ پیمانه
شوید خرد شده۳ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه شوید پلو با میگو با شوید خشک و تازه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا میگو ها را پوست بگیرید و روده سیاه آن را از پشت آن بیرون آورید. سپس آن ها را بشورید. شوید ها را بشورید و آن ها را روی تخته برش خرد کنید. سیر را شسته و آن ها را ریز خرد کنید. پیاز را شسته و پوست بگیرید و  آن ها را روی تخته برش نگینی خرد کتید. زعفران را بسایید و روی آن ها ۲ تکه یخ بزارید تا رنگ باز کند. برنج را بشورید و چند ساعت زودتر با آب و نمک خیس کنید.

مرحله دوم: تفت مواد

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت بذارید و پیازهای خرد شده را داخل روغن بریزید و تفت بدید تا پیاز ها سبک شوند. بعد از تفت دادن پیازها مقداری زردچوبه و سیر خرد شده به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از آن که رنگ پیاز و سیر تغییر کرد میگو ها را اضافه کنید و همراه سیر و پیاز آن ها را تفت دهید. دو طرف میگو ها را تفت دهید تا طلایی شود. بعد از این مرحله زعفران دم کرده را به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا میگو رنگ بگیرد و سرخ شود. سپس شعله را خاموش کنید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله سوم: پخت برنج

قابلمه را آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید و بعد از جوش شدن، برنج از قبل خیس کرده را به آب جوش اضافه کنید. اجازه دهید برنج جوشیده شود و نیم پز شود بعد از نیم پز شدن برنج با قاشق یکی از برنج ها را بیرون آورید و با  انگشت، وسط برنج را فشار دهید اگر برنج از وسط با کمی فشار نصف شد، آماده آبکش کردن است. برنج را آبکش کنید. داخل قابلمه مناسب برای پخت برنج مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه مانند نان یا سیب زمینی کف قابلمه قرار دهید.

مرحله چهارم: آماده سازی شوید پلو با میگو

یک کفگیر برنج تو قابلمه بریزید سپس یک قاشق شوید روی برنج اضافه کنید. از مواد میگو کنار گذاشته شده مقداری روی برنج بریزید و کمی مخلوط کنید. سپس این کار را تا پایان مواد ادامه دهید. در آخر روی برنج مقداری زعفران دم کرده بریزید تا همه جای برنج به زعفران آغشته شود. ۱/۳ پیمانه آبجوش دور قابلمه بریزید تا بخار کند و دم بکشد. درب قابلمه را بگذارید و اجازه بدید برنج به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه پخته شود. سپس آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت شوید پلو  و میگو مجلسی

  1. می توانید برنج را به صورت کته آماده کنید و مواد را هم بزنید.
  2. می توانید مواد را جدا با برنج سرو کنید و مخلوط نکنید.
  3. می توانید از سالاد شیرازی در کنار غذا سرو کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه