طرز تهیه نخود پلو با گوشت تکه ای خوشمزه و زعفرانی مرحله به مرحله

طرز تهیه نخود پلو با گوشت

 

یکی از پلوهای بسیار خوشمزه است که اگر خوب مزه دار شود بسیار خوشمزه می باشد. این نخود پلو را می توانید با مرغ نیز تهیه کنید ولی تهیه آن با گوشت ریش ریش شده طعم و مزه بسیار خوبی دارد و از خواص خوب نخود نیز این غذا بهرمند است. نخود پلو با گوشت برای مهمانی ها نیز ایده بسیار خوبی است. از گوشت گوساله یا گوسفندی به دلخواه می توانید استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نخود پلو با گوشت تکه ای زعفرانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت گوساله یا گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
نخود۱ پیمانه
کشمش۱/۲ پیمانه
رب انار ملس۳ ق غذا خوری
برنج۳ پیمانه
برگ بو و دارچین۱ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پودر دارچین، ادویه کاریبه مقدار لازم

طرز تهیه نخود پلو با گوشت تکه ای زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی نخود

ابتدا نخود را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخش گرفته شود سپس داخل قابلمه یا زودپز ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود سپس آبکش کنید و جدا بگذارید.

مرحله دوم: پخت گوشت

۱ عدد از پیازهای دستور را خرد کنید و داخل قابلمه تفت دهید تا سبک شود سپس گوشت را به همراه کمی فلفل سیاه تفت دهید تا تغییر رنگ دهد در ادامه چوب دارچین و برگ بو را اضافه کنید و مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید تا گوشت کاملا پخته شود سپس گوشت ها را از آب خارج و بعد از خنک شدن ریش ریش کنید.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت

در ادامه ۳ پیاز باقی مانده را به صورت خلالی ریز یا درشت خرد کنید و بدون افزودن روغن داخل تابه کمی تفت دهید تا آب پیاز کشیده شود سپس روغن و کمی زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود حالا گوشت را به همراه ادویه ها و کمی زعفران سابیده شده یا دم کشیده غلیظ اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم: تهیه مواد میانی

حالا نوبت افزودن نخود و کشمش می باشد آنها را نیز کمی با مواد تفت دهید در ادامه رب انار ملس را اضافه کنید و بعد یک ملاقه از آب گوشت را بریزید و بگذارید تا مواد با هم ترکیب و مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله پنجم: تهیه نخود پلو با گوشت

برنج را از قبل با کمی نمک خیس کنید و بگذارید روی حرارت تا به جوش بیاد و بعد به صورت آبکش آن را بپزید و در انتها برنج را داخل به مواد گوشت و نخود اضافه کنید و هم بزنید تا پلو به خوبی با مواد مخلوط شود سپس داخل دیس کشیده و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نخود پلو با گوشت تکه ای

  1. می توانید مواد نخود پلو را در بین برنج دم بگذارید.
  2. کشمش را زیاد تفت ندهید زیرا زود می سوزد.
  3. باقی مانده آب گوشت را داخل ظرف های فریزری ریخته تا استاک گوشت داشته باشید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه