طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش با طعمی عالی و لذیذ گام به گام

دستور پخت باقالی پلو با مرغ ریش ریش

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

 

باقالی پلو با مرغ ریش ریش یکی از روش های تهیه این پلو سنتی ایرانی می باشد که سرو آن بسیار راحت است و می توانید برای مهمانی ها نیز آن را تهیه کنیدو باقالی پلو با مرغ ریش ریش شده طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می توانید برای شام یا نهار این پلو را به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید به دلخواه مرغ را بین پلو بریزید و یا در انتها روی پلو ریخته و تزیین کنید. باقالی پلو به واسطه داشتن باقالی بسیار مفید و مقوی می باشد و در فصل بهار و تابستان که باقالی به بازار می آید می توانید آن را به صورت تازه تهیه و این پلو را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش شده

  • برنج ۳ پیمانه
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • باقالی تازه بلانچ شده ۱ پیمانه
  • شوید تازه یا خشک ۲ ق غذا خوری
  • زردچوبه ۱ ق چای خوری
  • زعفران به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش مجلسی و ساده

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا سینه مرغ را به همراه یکی از پیاز ها ۴ قاچ شده داخل قابلمه ریخته و سیر های پوست گرفته را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا مرغ پخت شود. بعد از پخت سینه را از آب مرغ جدا کنید و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: بلانچ کردن باقالی

شوید تازه را بشورید و خرد کنید. باقالی را از غلاف جدا کنید و به شکل دلخواه برش بزنید و داخل آبجوش ریخته تا کمی نرم شود و بعد داخل آب سرد بریزید و اجازه دهید تا سرد شود. برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید.

مرحله سوم: تهیه باقالی پلو

برنج را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. سپس داخل برنج زردچوبه بریزید و باقالی و شوید تازه یا خشک را اضافه کنید و بگذارید تا مواد بجوشد و بعد از نرم شدن برنج آن را آبکش کنید و کف قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و باقالی پلو را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید و در انتها روی آن کمی کره بریزید.

مرحله چهارم: تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش

داخل یک تابه کمی روغن ریخته و پیاز باقی مانده را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و در ادامه مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و در انتها کمی زعفران و دارچین بریزید. زمانی که باقالی پلو دم کشیده مرغ ریش شده روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش فوق العاده خوشمزه و عالی

  1. می توانید از مخلوط سینه و ران مرغ استفاده کنید.
  2. افزودن زردچوبه باعث خوش رنگ شدن برنج می شود.
  3. می توانید از شوید خشک فقط استفاده کنید و می توانید بعد از آبکش کردن به پلو اضافه کنید.
  4. برای پخت مرغ می توانید از ادویه های دلخواه مانند برگ بو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه