طرز تهیه پیتزا بدون خمیر مایه فوری و ساده با ماست در تابه + عکس مراحل

دستور پخت پیتزا بدون خمیر مایه

طرز تهیه پیتزا بدون خمیر مایه

پیتزا بدون خمیر مایه یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین راه های تهیه پیتزا خانگی می باشد که خمیر نیازی به استراحت ندارد و به راحتی تهیه می شود. شما می توانید با این خمیر انواع و اقسام پیتزا ها را تهیه کنید. اما شما می توانید این پیتزا را در با فر و بدون فر حتی در یک تابه نیز تهیه کنید. پیتزا ها یکی از پر طرفدارترین فست فود ها در دنیا می باشند که تهیه در نگاه اول شاید کمی سخت باشد ولی شما به راحتی با تمام فوت و فن ها می بتوانید این پیتزا را بدون خمیر مایه و فر در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا بدون خمیر مایه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پیتزا بدون خمیر مایه با ماست

  • ماست ۱/۳ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۳ پیمانه
  • آرد گندم ۱.۵ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • دلمه ۱ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا بدون خمیر مایه با فر و بدون فر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد خمیر

ابتدا ماست را داخل یک کاسه بریزید و بیکینگ پودر را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا ماست حالت پفکی و اسفتجی پیدا کند. سپس آب و روغن را اضافه کنید و شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که تبدیل به یک خمیر نرم شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

خمیر را باید برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود، می توانید از استند میکسر نیز برای همزدن خمیر نیز استفاده کنید. خمیر ما آماده شده است و نیازی به استراحت ندارد ولی می توانید داخل کاسه قرار دهید و روی کاسه را پوشانده تا مواد میانی پیتزا را تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی پیتزا

داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز را اضافه کنید و کمی با زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. سپس گوشت را به همراه ادویه ها و کمی نمک اضافه کنید و خوب مواد را سرخ کنید تا گوشت خوب پخته شود و در انتها دلمه خرد شده را اضافه کنید و مواد میانی را از روی حرارت بردارید. سپس باید خمیر را نیم پز کنید. برای این کار خمیر را داخل یک تابه مخصوص پیتزا پهن کنید و با چنگال سوراخ های روی آن ایجاد کنید و در قابلمه یک رینگ قرار دهید و قالب را روی آن بگذارید و درب قابلمه را قرار دهید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا نیم پز شوند.

مرحله چهارم: پخت پیتزا بدون خمیر مایه با بیکینگ پودر

در ادامه باید قالب را از روی رینگ بردارید و با سس گوجه کاور کنید و بعد از مواد گوشتی روی آن بریزید و روی پیتزا را با خمیر کاور کنید و در انتها به دلخواه کمی فلفل دلمه بریزید و مجدد داخل قابلمه قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با درب بسته و دمکنی بگذارید تا پخته شود، اما برای پخت بدون فر باید پیتزا را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰. بگذارید تا پخته شود و در انتها روی پیتزا طلایی شود. نوش جان

پیتزا بدون خمیر مایه

نکات کلیدی در تهیه پیتزا بدون خمیر مایه با گوشت

  1. آرد را باید به تدریج به مواد اضافه کنید تا خمیر نرم و لطیفی داشته باشید.
  2. می توانید از مواد دلخواه داخل این پیتزا استفاده کنید.
  3. بهتر است تابه را روی حرارت شعله پخش کن قرار دهید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پیتزا بدون خمیر مایه فوری و ساده با ماست در تابه + عکس مراحل
3.1 (62.86%) 7 votes