طرز تهیه کوکو کالباس ساده و خوشمزه با سیب زمینی و پنیر پیتزا

طرز تهیه کوکو کالباس

 

یکی از انواع کوکوها می باشد و برای افرادی که طعم و مزه کالباس و ژامبون را دوست دارند بسیار دلچسب است. ما ایرانی ها انواع کوکو را با مواد های مختلف غذایی تهیه می کنیم بسته به ذائقه خودمان میزان آن را کم و زیاد می کنیم. اما کوکو کالباس واقعا طعم خوبی دارد شما می توانید به همراه نان ساندویچی و با گوجه و خیارشور سرو کنید و یا به همراه نان های مورد علاقه خود و یا می توانید در کنار برنج نیز این کوکو خوشمزه را میل کنید. بسته به ذائقه خود می توانید از کالباس مرغ یا گوشت استفاده کنید و خود می توانید در منزل این کوکو خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو کالباس با سیب زمینی و پنیر پیتزا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

کالباس یا ژامبون۶ ورقه
تخم مرغ۴ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پودر سوخاری۳ ق غذا خوری
پنیر پیتزا۱/۲ پیمانه (دلخواه)
نمک، آویشن، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کالباس با سیب زمینی و پنیر 

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی را بشورید و با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و آبپز شود سپس از قابلمه خارج کنید و زیر آب سرد گرفته و پوست را جدا کنید و رنده ریز بزنید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو کالباس

داخل یک کاسه ژامبون خرد شده را به همراه سیب زمینی رنده شده بریزید و تخم مرغ ها و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید در انتها پودر سوخاری را اضافه کنید و هم بزنید و در صورت دلخواه پنیر پیتزا را بریزید.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو کالباس

سپس درون تابه روغن بریزید و بگذارید به خوبی داغ شود. سپس مواد رو بریزید و پهن کنید و درب آن را به مدت ۵ دقیقه بزارید تا با شعله ملایم مواد منسجم شود و سپس درب تابه را بردارید وقتی یک طرف کوکو به خوبی سرخ شد طرف دیگر کوکو را برگردانید تا طرف دیگه هم سرخ شود و بپزد بهتر است برای اینکه مطمئن شوید کوکو پخته شده در ۵ دقیقه انتهایی نیز درب تابه را بگذارید سپس کوکو را از تابه خارج و روی دستمال روغن گیر قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کوکو کالباس

  1. اگر کوکو انسجام کافی را نداشت می توانید کمی آرد به آن اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی پیازچه برای این کوکو استفاده کنید.
  3. افزودن پنیر دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  4. اگر دوست دارید کوکوی شما ضخامت بیشتری داشته باشید از تابه با قطر کمتر استفاده کنید و مواد را به صورت یکدست پهن کنید.
  5. می توانید از ذرت یا کمی گوجه فرنگی خرد شده نیز در تهیه این کوکو استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کوکو کالباس ساده و خوشمزه با سیب زمینی و پنیر پیتزا
4.2 (83.33%) 6 votes