طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با پنیر پیتزا ساده و خوشمزه در تابه و فر

دستور پخت سمبوسه سیب زمینی

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

 

سمبوسه سیب زمینی یکی از انواع سمبوسه ها می باشد که می توانید به راحتی آن را برای شام و نهار تهیه کنید. شما می توانید این سمبوسه را با مرغ یا بدون مرغ با نان لواش یا خمیر پیراشکی آن را تهیه کنید. شما می توانید سمبوسه سیب زمینی را با فر و بدون فر داخل روغن سرخ کنید. شما می توانید از خمیر یوفکا حتی برای تهیه این سمبوسه استفاده کنید. این سمبوسه بدون گوشت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. شما می توانید مواد میانی را تغییر دهید. سمبوسه بهترین گزینه برای شام است و برای مهمانی و فینگرفود بسیار گزینه خوبی است. این غذای خوشمزه برای روز های که زمانی کافی برای تهیه غذا ندارید پیشنهاد خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی با پنیر پیتزا به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه سیب زمینی با پنیر پیتزا

  • سیب زمینی ۴ عدد
  • گشنیر و جعفری ۲ ق غذا خوری
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پینر پیتزا ۱ پیمانه
  • نان لواش ۱ بسته
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی ساده با نان لواش

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را بشورید و داخل قابلمه بریزید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود، سپس داخل آب سرد بریزید و پوست آن را بگیرید و اگر تکه ای از سیب زمینی خراب است آن را با چاقو جدا کنید. سیب زمینی ها را داخل کاسه ریخته و به همراه گوشتکوب دستی یا پوره کن له کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادمه پیاز ها را پوست بگیرید و به همراه کمی زردچوبه و روغن داخل تابه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سیر را پوست بگیرید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. افزودن سیر اختباری می باشد و می توانید از پودر سیر نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی سمبوسه

حالا باید سیب زمینی ها پوره شده را اضافه کنید و مواد را کمی تفت دهید. گشنیز و جعفری را پاک کنید و ساطوری ریز خرد کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در انتها باید ادویه ها را به همراه نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید. تابه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: تهیه سمبوسه سیب زمینی با فر و بدون فر

در ادامه نان لواش را به صورت نواری برش بزنید و از مواد سیب زمینی و پنیر داخل آن قرار دهید و سمبوسه را همانند مثلث بپیچید. داخل یک تابه روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود. سمبوسه را داخل روغن داغ سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید. برای پخت بدون فر نیز باید سینی فر را کمی چرب کنید و روی نان لواش را نیز کمی به دلخواه با قلمو چرب کرده و در فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا طلایی شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه سمبوسه سیب زمینی بدون مرغ و گوشت

  1. می توانید به دلخواه میزان تندی آن را با فلفل قرمز کم و زیاد کنید.
  2. می توانید از خمیر یوفکا یا خمیر نانوایی نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از پیاز داغ آماده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه