طرز تهیه کسرول ذرت و سیب زمینی خوشمزه و آسان با پنیر پیتزا

طرز تهیه کسرول ذرت

 

یکی از انواع کسرول ها می باشد در واقع کسرول فرانسوی می باشد و به معنی ظرفی بزرگ و گود است که امروزه به خوراک های غذایی که در این نوع ظروف دورن فر پخته می شود به اصطلاح کسرول می گویند. اما کسرول ها در طعم و مزه های مختلفی تهیه می شوند و می تواند یک پیش غذا یا وعده غذایی برای شام باشد. شما می توانید به راحتی در منزل این غذای بین المللی را تهیه کنید و در غذاهای خود تنوع ایجاد کنید. اما همان طور که از نام غذا پیداست این نوع کسرول با ذرت تهیه می شود شما می توانید خود از قبل ذرت را بگیرید و بخارپز کنید و اگر در دسترس ندارید می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید. امروز در پارسی دی کسرول ذرت و سیب زمینی و پنیر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

ذرت بخارپز شده۲۰۰ گرم
ذرت خامه ای۲۰۰ گرم (طرز تهیه ذرت خامه ای را در این پست مشاهده کنید)
سیب زمینی۲ عدد
خامه صبحانه۱پیمانه
پنیر پیتزا یا چداربه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه کسرول ذرت و سیب زمینی و پنیر پیتزا

مرحله اول: آماده سازی

ذرت بخارپز شده را داخل یک آبکش بریزید و خوب بگذارید تا تمام آبش کشیده شود. سیب زمینی ها را داخل قابلمه با مقداری آب ریخته و بگذارید تا سیب زمینی ها آبپز شوند سپس پوست بگیرید و بگذارید کنار تا خنک شود. از پست گذاشته شده ذرت خامه را نیز تهیه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

سیب زمینی خنک شده را رنده درشت بزنید و به همراه ذرت خامه و ذرت بخارپز شده داخل یک کاسه بریزید و به آن خامه صبحانه و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: افزودن پنیر پیتزا

در ادامه ظرف مورد نظر که قرار است در همان ظرف سرو شود را انتخاب کنید و کف آن را کمی با کره چرب کنید سپس از مواد بالا داخل ظرف بریزید و سطح مواد را خوب صاف و یکدست کنید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید.

مرحله چهارم: پخت کسرول ذرت

در ادامه ظرف را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در دما ۱۸۰ قرار دهید تا کسرول خوب پخته شود در انتها اگر فر شما کانوکشن ندارد روی سطح فر را روشن کنید تا طلایی شود به همین راحتی کسرول خوشمزه حاضر است روی آن را با کمی پیازچه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کسرول ذرت

  1. سعی کنید قبل از شروع کار ذرت خامه ای را تهیه کنید و کنار بگذارید.
  2. می توانید در تهیه ذرت خامه ای بجای کره از مارگارین و بجای نشاسته از آرد استفاده کنید.
  3. سعی کنید از خامه خیلی پرچرب استفاده نکنید.
  4. می توانید از مخلوط پنیر چدار و رنده شده برای تهیه کسرول استفاده کنید.
  5. در صورت نداشتن فر می توانید کسرول را داخل تابه و به روی گاز به روی شعله پخش کن بپزید.
  6. برای فرهای برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کسرول ذرت و سیب زمینی خوشمزه و آسان با پنیر پیتزا
4.5 (90%) 2 votes