طرز تهیه لاهماجون ترکیه یا پیتزا ترکی خوشمزه و عالی در فر

طرز تهیه لا هما جون

 

غذایی پر طرفدار و خوشمزه و دلربا است که اصالتی ترکیه ای دارد و معروف به پیتزای ترکیه ای می باشد. لاهماجون از لایه ای خمیر و روکشی از گوشت و سبزیجات تهیه شده که داخل تنور یا فر طبخ می شود و در کنار لیمو ترش تازه سرو می شود. البته میتوان مواد رویه لاهماجون را مطابق با سلیقه تان تغییر دهید. لاهماجون یک میان وعده یا پیش غذای سالم است که امروز در پارسی دی لاهماجون را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای خمیرپ

آرد۵ فنجان
شیر۱ و ۱/۲ فنجان
روغن جامد۱/۴ فنجان
شکر۱ قاشق چایخوری
مایه خمیر۱۰ گرم

مواد لازم برای مایه گوشتی

گوشت۵۰۰ گرم
فلفل قرمز۱ عدد
فلفل سبز۱ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه۲ عدد
روغن زیتون۵ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، پاپریکا، پودر زیره سبزبه میزان لازم
جعفریبه میزان لازم

طرز تهیه لاهماجون

مرحله اول : آماده سازی خمیر

شیر را کمی حرارت می دهیم به حدی که دست را نسوزاند ولی گرم باشد سپس خمیر مایع و شکر را به آن می افزاییم درب آن را بسته و اجازه می دهیم تا به عمل بیاید. حالا روغن را به خمیر مایه عمل آمده می افزاییم کمی مخلوط می کنیم و به تدریج آرد را افزوده و ورز می دهیم تا خمیر دیگر به دست نچسبد. آرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر لطافت خود را از دست ندهد.

مرحله دوم : آماده سازی سس گوشتی

ابتدا پیاز،گوجه، فلفل ها و جعفری را داخل خرد کن ریخته تا همه مواد به یک اندازه خرد شوند. حالا تابه مناسبی را روی حرارت گذاشته و روغن زیتون را داخل آن می ریزیم و گوشت را به همراه ادویه به طور کامل تفت می دهیم تا جایی که رنگ گوشت تغییر کند حالا سبزیجات خرد شده را افزوده و کاملا تفت می دهیم در نهایت سس گوشتی لاهماجون آماده است.

مرحله سوم : پخت لاهماجون

در این مرحله روی میز کار را کمی آرد می ریزیم و خمیر را با وردنه پهن می کنیم و داخل سینی فر چرب شده می گذاریم حالا از مواد گوشتی روی خمیر ریخته و سینی را داخل فر گرم شده با ۱۸۰درجه سانتی گراد می پزیم. بعد از گذشت حدودا ۲۰دقیقه لاهماجون را از فر خارج کرده در ظرف مناسب سرو بگذارید و به همراه آب لیموی تازه نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت تهیه لاهماجون

  1. می توانید در نهایت از پتیر پیتزا استفاده کنید و و لاهماجون پر کالری و خوشمزه تری داشته باشید.
  2. برای سرو از سالاد و سبزیجات روی لا هما جون گذاشته و به شکل ساندویچ میل کنید.
  3. بایر توجه داشته باشید که  ضخامت خمیر این غذا باید به اندازه نان لواش باشد حدودا ۲ میلی متر.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه