طرز تهیه علی نازیک ترکیه ای خوشمزه و ساده با بادمجان کبابی

طرز تهیه علی نازیک

 

یکی غذا با اصالت ترکی می باشد که بسیار خوشمزه و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار جور می باشد. این غذا بیشتر در شهر Gaziantep طبخ می شود و ترکیب ماست و گوشت و بادمجان می باشد شما می توانید این غذا را به عنوان پیش غذا یا وعده اصلی استفاده کنید. اما داستان این غذا به قرن شانزدهم میلادی از شهر غازی عینتاب آغاز می شود در آن زمان یاوز سلطان سلیم سفری را آغاز می کند وقتی افراد آن منطقه ورود سلطان را می فهمند شروع به تهیه انواع غذاها و دسرها می کنند اما وقتی به غازی عینتاب می رسد روی میز چیزی جز ترکیب غذای از ماست و بادمجان و گوشت نمی بیند عطر این غذا به قدری زیاد بوده که سلطان را مجاب به امتحان کردن از این غذا می کند که بسیار خوشش می آید و از آن به بعد این غذا به یکی از غذاهای ترکی بسیار خوشمزه تبدیل می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه علی نازیک با بادمجان کبابی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
ماست چکیده۱۰ ق غذا خوری
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ ق غذا خوری
پودر سوخاری۱ ق غذا خوری
نعنا خشک۱ مربا خوری
فلفل چیلی۱ پنس
بادمجان۳ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه علی نازیک

مرحله اول : تهیه گوشت چرخ کرده

ابتدا یک پیاز را پوست بگیرید و رنده بزنید و به همراه روغن داخل تابه تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به همراه فلفل سیاه و زردچوبه و کمی نمک اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد در انتها رب را اضافه کنید و هم بزنید تا رب خوش رنگ شود در ادامه نعنا و فلفل چیلی را افزوده و تفت دهید سپس مواد گوشتی را کنار بگذارید.

مرحله دوم : کباب کردن بادمجان

بادمجان ها را خوب بشورید و روی گاز قرار دهید تا کباب شوند سپس زیر آب سرد گرفته و پوستش را به راحتی جدا کنید و با کمک چاقو ساطوری ریز خرد کنید. داخل یک تابه روغن زیتون را ریخته و سیرهای پوره شده اضافه کنید و هم بزنید سپس بادمجان له شده را به همراه کمی نمک اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر به خرد غذا برود سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : تهیه علی نازیک

بادمجان های تفت خورده را به ماست اضافه کنید و هم بزنید سپس ماست را داخل ظرف مورد نظر ریخته و مواد گوشتی را روی ماست بریزید و به همراه جعفری ساطوری شده تزئین کنید سپس به همراه نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت علی نازیک

  1. حتما برای تهیه این غذا از ماست چکیده استفاده کنید ماست اصلا نباید آبدار باشد.
  2. می توانید گوشت را به صورت قلقلی دربیاورید و روی ماست و بادمجان قرار دهید.
  3. به دلخواه می توانید ۱ عدد فلفل دلمه نیز به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه