طرز تهیه بال مرغ در فر و هواپز خوشمزه و رستورانی گام به گام

دستور پخت بال مرغ در فر

طرز تهیه بال مرغ در فر

 

بال مرغ در فر یکی از خوارک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید در خانه به راحتی تهیه کنید. شما می توانید بال ها را مزه دار کنید و به سیخ جوجه گردان فر بزنید و یا داخل تابه قرار دهید و در پنجره وسط فر قرار دهید تا پخته و برشته شود و یا می توانید از هواپز استفاده کنید. استفاده از هواپز برای تهیه انواع غذا ها که دوست دارید روغن کمتری استفاده کنید گزینه خوبی می باشد و به دلیل اینکه هوا را به طور یکنواخت پخش می کند گزینه خوبی برای کبابی کردن بال و سیب زمینی می باشد. شما می توانید از فر گازی یا برقی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بال مرغ در فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بال مرغ در فر به روش رستورانی

  • بال و کتف ۵۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • ماست ۲ ق غذا خوری
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • آبلیموترش تازه ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه بال مرغ در فر خوشمزه در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا برای تهیه این خوراک خوشمزه می توانید فقط از بال یا کتف استفاده کنید و یا از مخلوط هر دو، حالا بال و کتف را خوب بشورید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کشیده شود. زعفران را با کمی قند بسابید و با یخ بگذارید تا دم بکشد و رنگ دهد.

مرحله دوم: مرینت کردن بال

در ادامه پیاز و سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. بال ها را داخل یک کاسه ریخته و پیاز و سیر را اضافه کنید و داخل یک کاسه ماست و ادویه ها و روغن و آبلیموترش و رب را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود و بعد روی بال ها بریزید و هم بزنید تا خوب بال ها خوشرنگ و مزه دار شود. بال های را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد آن برود.

مرحله سوم: تهیه بال مرغ در فر

برای تهیه بال مرغ در فر باید آن را داخل یک طرف پیرکس چرب شده قرار دهید و در دمای ۱۸۰ درجه برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا بال ها خوب برشته و پخته شود و بهتر است حتما چند بار آن را زیر و رو کنید و یا می توانید بال ها را به جوجه گردان فر خود وصل کنید و ۲۵ دقیقه زمان دهید تا پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه بال مرغ در هواپز

برای تهیه بال مرغ در هواپز باید بال ها را به سیخ های آن وصل کنید و روی سه پایه بلند قرار دهید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه پخته شود و یا می توانید از سیخ های مخصوص هواپز استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه بال مرغ در فر و هواپز بسیار راحت و خوشمزه

  1. می توانید از مایونز نیز برای مزه دار کردن بال مرغ استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید کمی کنجد نیز اضافه کنید.
  3. رب باعث خوشرنگ شدن بال می شود.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه