طرز تهیه رب پاپریکا خانگی خوشرنگ و خوش طعم با فلفل دلمه ای قرمز

 دستور پخت رب پاپریکا

رب پاپریکا

 

رب پاپریکا یکی از رب های خانگی می باشد که با فلفل دلمه ای قرمز تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دار. شما می توانید از این رب برای مزه دار کردن مرغ یا پخت مرغ و انواع خوراک ها استفاده کنید و جایگزین خوبی برای فلفل دلمه می باشد. رب پاپریکا بسیار خوشرنگ و جذاب است و به راحتی در خانه تهیه می شود. شاید اسم این رب در آنلاین شاپ یا عطاری یا شنیده باشید و احساس کنید روش تهیه ی سختی دارد ولی شما خیلی راحت با ۱کیلوگرم فلفل دلمه قرمز می توانید ۱ شیشه رب متوسط پاپریکا داشته باشید. رب پاپریکا تندی زیادی ندارد و بیشتر برای رنگ دادن و لعاب دادن به غذا استفاده می شود شما می توانید ۱ ق غذا خوری رب پاپریکا به مواد ماکارونی اضافه کنید و یا از این رب روی مرغ ها بزنید و بریان کنید. از فلفل دلمه های قرمز و بدون خرابی برای تهیه این رب استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رب پاپریکا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رب پاپریکا خانگی

  • فلفل دلمه ای قرمز ۱ کیلوگرم
  • ادویه پولبیبر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه رب پاپریکا خوشمزه و خوشرنگ برای مرینت کردن و انواع غذا ها

مرحله اول: کبابی کردن فلفل دلمه قرمز

ابتدا فلفل دلمه ها را خوب بشورید و خشک کنید. سپس یک شعله پخش کن یا توری مخصوص روی گاز قرار دهید و فلفل دلمه ها را کاملا کباب کنید تا نرم و پوست آن تغییر رنگ دهد. می توانید برای کباب کردن فلفل دلمه از فر یا زغال نیز استفاده کنید.

مرحله دوم: پوست گرفتن فلفل دلمه

در ادامه فلفل دلمه ها را بعد از کبابی کردن بلافاصله داخل یک کاسه ریخته و روی کاسه یک درب قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه زمان دهید تا بخار کند. این کار باعث می شود پوست سیاه شده فلفل دلمه را به راحتی جدا کنید. حالا فلفل دلمه را از کاسه برداشته و با دست پوست آن را بگیرید.

مرحله سوم: میکس کردن

در ادامه فلفل دلمه را روی تخته آشپزی قرار دهید و با چاقو از وسط به دو نیم کنید و تخم های داخل فلفل دلمه را بگیرید. حالا آن ها را داخل غذاساز یا چرخ گوشت و یا ۱۲۳ ریخته و مخلوط کنید تا کاملا پوره شود. هرچقدر بهتر پوره شود شما رب یکدست تری خواهید داشت.

مرحله چهارم: تهیه رب پاپریکا دودی

پوره تهیه شده را داخل یک تابه ریخته و روغن را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب اضافی رب کشیده شود. در ادامه نمک و پولبیبر را اضافه کنید و برای نیم ساعت هم بزنید تا کاملا یکدست و سفت شود. رب پاپریکا دودی ما حاضر شده است باید داخل شیشه تمیز ریخته که کف آن کمی روغن ریخته و در انتها روی رب نیز کمی روغن بریزید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رب پاپریکا + کاربرد آن

  1. بهتر است شیشه ها را داخل آب جوش بجوشانید تا استریل شود، این کار به ماندگاری بیشتر رب کمک می کند.
  2. ادویه پولبیبر برای تند و تیزی اضافه می شود و می توانید با فلفل قرمز جایگزین کنید.
  3. افزودن روغن به روی و زیر رب باعث ماندگاری بیشتری رب می شود.

همچنین ببینید

طرز تهیه رب پاپریکا خانگی خوشرنگ و خوش طعم با فلفل دلمه ای قرمز
4.7 (93.33%) 3 votes