طرز تهیه کازان کباب ترکی ترکیه ای ساده و مجلسی + عکس مراحل

دستور پخت کازان کباب

طرز تهیه کازان کباب

 

کازان کباب یکی از غذا های بسیار خوشمزه و مجلسی ترکیه ای می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه با بادمجان و گوشت چرخ کرده را به همراه عکس مراحل تهیه کنید. اگر به طعم و مزه ترکیب بادمجان با گوشت علاقمند هستید حتما کازان کباب را تهیه کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را در فر و یا بدون فر داخل تابه تهیه کنید و به همراه یک پلو خوشمزه سرو کنید. این غذا بیشتر برای شهر ازمیر می باشد ولی در بیشتر شهرهای ترکیه نیز تهیه می شود و با ذائقه ما ایرانی ها نیز هماهنگ می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کازان کباب ترکیه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کازان کباب ترکی

  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • جعفری خرد شده ۲ ق غذا خوری
  • بادمجان ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب گوجه ۱ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ی کازان کباب ترکیه

مرحله اول: آماده سازی بادمجان

ابتدا بادمجان ها را خوب بشورید و پوست بادمجان را کاملا نگیرید و می توانید برای زیبایی این غذا همانند تصویر به صورت خطی برش بزنید. روی هر بادمجان برش های ایجاد کنید به طوری که تا ته آن نبرید و بعد داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

در ادامه بادمجان ها را خشک کنید و داخل یک تابه با کمی روغن خوب سرخ کنید و کنار بگذارید تا خنک شود. در همین حین مواد گوشتی را تهیه کنید. برای این کار پیاز ها را رنده ریز بزنید و به همراه ادویه ها و سیر رنده شده جعفری و گوشت خوب مخلوط کنید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

مرحله سوم: پر کردن بادمجان ها

حالا باید از مواد گوشتی برداشته و شبیه به اندازه شامی درست کنید و در بین برش های ایجاد شده در بادمجان همانند عکس قرار دهید. بدین ترتیب همه برش های بادمجان ها را پر کنید و آن ها را کنار قرار دهید تا سس مخصوص را تهیه کنید.

مرحله چهارم: تهیه کازان کباب ترکیه ای

برای تهیه سس باید گوجه ها را رنده ریز بزنید و داخل یک تابه ریخته و کمی تفت دهید و در ادامه ادویه ها و سیر و رب را اضافه کنید و بادمجان ها را روی آن قرار دهید و روی مواد آبجوش ریخته و درب تابه را برای ۱۰ دقیقه با حرارت بالا قرار دهید تا گوشت خودش را بگیرید و بعد حرارت را کم کرده و برای ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا گوشت و بادمجان پخته و سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کازان کباب خوشمزه و لذیذ

  1. می توانید کازان کباب را به همراه نان یا پلو سرو کنید.
  2. بهتر است از بادمجان های کمی درشت استفاده کنید و باید تخم کمتری داشته باشد.
  3. می توانید در فر نیز این غذا را تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه