طرز تهیه کوکو گیلانی با مرغ و گردو لذیذ و خوش طعم و ساده + فیلم

دستور پخت کوکو گیلانی

طرز تهیه کوکو گیلانی

 

کوکو گیلانی یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. کوکو یکی از وعده غذا های بسیار آسان است که می توانید برای نهار یا شام تهیه کنید. این کوکو خوشمزه با طعم فوق العاده را می توانید به همراه برنج یا نان تازه سرو کنید. افزودن گردو طعم این کوکو را خوشمزه تر می کند و شما می توانید در اندازه های مختلف با قالب و یا بدون قالب تهیه کنید. می توانید به دلخواه به مواد کوکو زرشک نیز اضافه کنید. گیلان یکی از خطه های می باشد که تنوع غذایی در آن بسیار بالا می باشد و بیشتر غذا های این استان لذیذ و همه پسند است. اگر دوست دارید یک غذای جدید تهیه کنید کوکو گیلانی را آماده کنید. شما می توانید در انتها ویدیو مربوط به این کوکو را نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو گیلانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو گیلانی با مرغ

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • سیب زمینی ۳ عدد
  • پیاز داغ ۳ ق غذا خوری
  • گردو خرد شده ۳ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کوکو گیلانی خوشمزه و ساده در خانه

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید. برای پخت مرغ باید سینه مرغ را به همراه ۱ عدد پیاز و کمی نمک تفت دهید تا تغییر رنگ دهد، سپس روی مرغ آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. بعد از خنک شدن مرغ آن را از آب مرغ خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود و بعد ریش ریش کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را به همراه ادویه ها داخل یک کاسه بریزید و با چنگال هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و یا می توانید رنده درشت نیز بکنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو

در ادامه گردو خرد شده و پیاز داغ را به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. سپس کمی زعفران دم کرده برای خوشرنگ شدن کوکو استفاده کنید و مرغ ریش شده را بریزید و خوب هم بزنید. مایه کوکو گیلانی ما تهیه شده است.

مرحله چهارم: پخت کوکو گیلانی

در ادامه داخل تابه کمی روغن ریخته و صبر کنید تا داغ شود، سپس مایه کوکو را داخل تابه پهن کنید و روی کوکو را صاف کنید و زمان دهید تا یک طرف کوکو پخته شود، بهتر است برای طرف اول کوکو درب تابه را قرار دهید تا مواد پخته شود و کمی جمع شود، سپس با کمک کفگیر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو گیلانی خوشمزه با مرغ و گردو

  1. این کوکو را باید به صورت ضخیم داخل تابه بریزید.
  2. می توانید از ۱ ق غذا خوری زرشک استفاده کنید.
  3. می توانید ۱ ق غذا خوری بیکینگ پودر برای پوک شدن کوکو استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه