خواص مویز و اثرات بی نظیر آن برای لاغری، ریزش مو و کودکان

خواص مویز

خواص مویز

 

خواص مویز؛ در این پست می توانید بهترین خواص مویز را مشاهده کنید. مویز در واقع یک نوع انگور سیاه خشک شده می باشد که سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مناسب است و د رواقع نوعی خشکبار به حساب می آید. مویز در کنار خواص بی نظیری که دارد بسیار خوش طعم است و شما می تواند آن را جایگزین قند کنید و یا برای تهیه انواع کیک و کاپ کیک استفاده کنید. شما می توانید با خوردن مویز در روز ارنژی و مواد معدنی فوق العاده ی به بدن برسانید در این مقاله می توانید بهترین خواص مویز برای لاغری؛ ریزش مو؛ کودکان؛ اعصاب را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی خواص مویز و اثرات شگفت انگیز آن را در بدن می توانید مشاهده کنید. همراه ما باشید.

هر ۱۰۰ گرم مویز ۲۸۳ کالری وجود دارد و یکی از مواد غذایی بسیار غنی و سرشار از انواع ویتامین همانند:

 

کربوهیدارت ۷۴.۰۸ گرم
قند۶۷.۲۸ گرم
فیبر غذایی۶.۸ گرم
پروئتین۴.۰۸ گرم
کلسیم۸۶ میلی گرم
آهن۳.۲۶ میلی گرم
منیزیم۴۱ میلی گرم
منگنز۰.۴۶۹ میلی گرم
فسفر۱۲۵ میلی گرم
زینک۰.۶۶ میلی گرم
سدیم۸ میلی گرم
پتاسیم۸۹۲ میلی گرم

خواص مویز ناشتا:

شاید برای شما جالب باشد که خوردن ناشتا مویز باعث پیشگیری از بیمارها می شود. شما می توانید با خوردن ۲۱ عدد مویز به صورت ناشتا برای سلامت دهان و دندان و همچنین برای خوشبو کردن دهان گزینه بسیار خوبی می باشد، همچنین مویز دارای پروئتین و انرژی بسیار خوبی می باشد که برای شروع یک روز پر کار برای شما بسیار مناسب است. طبق تحقیق انجام شده کسانی که بعد از خواب بیدار شدن احساس ضعف شدید با خوردن مویز حداقل برای ۶ ماه می توانند این احساس را بر طرف کنند.

خواص مویز برای لاغری:

یکی دیگز ار خواص مویز کمک به کاهش وزن می باشد. این ماده ی غذایی اصلا باعث چاقی نمی شود زیرا داری فیبر زیادی است و به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری کنید و میل کمتری برای صرف غذا های پر چرب داشته باشید. بهتر است برای کاهش وزن مویز را با گردو در وعده ها و میان وعده ها مصرف کنید. این ماده به تسریع در لاغری بسیار کمک می کند.

خواص مویز برای کودکان:

مویز یک میان وعده بسیار خوب برای کودکان می باشد و چون نگهداری آن بسیار آسان است منبع خوبی از آهن و کلسیم و پتاسیم است و فیبر نسبتا بلایی دارد که اگر کودک شما مشکل یبوست دارد گزینه بسیار خوبی می باشد.

خواص مویز برای ریزش مو:

خواص مویز برای ریزش مو

 

مویز دارای آهن است و به گردش خون در بدن کمک می کند و فولیکول ها مو کمک می کند. خوردن منظم مویز باعث تنظیم رشد و درمان ریزش مو می شد و همچنین ویتامین C است که برای حفظ سلامتی مو مناسب است مخصوصا کسانی که در رژیم لاغری است و کمبود مواد غذایی را دارند دچار ریزش مو می شوند و بهتر است در رژیم خود این ماده غذایی خوب را جای دهند.

خواص مویز برای مردان:

مویز برای اختلالات جنسی گزینه بسیار خوبی می شود و برای برانگیختن غزیزه جنسی مناسب است و کمک می کند و شانس تخمک گذاری را افزایش می دهد زیرا حاوی اسیدهای آمینه است و کمک به افزایش اسپرم می کند.

خواص مویز برای هوش:

مویز یکی نوع از کشمش های بسیار محبوب در دنیا می باشد و برای تقویت هوش و حافظه گزینه بسیار خوبی می باشد. زنان باردار بهتر در طول بارداری از مویز استفاده کنند تا باعث بالا رفتن هوش جنین شود و برای آرامش اعصاب و خستگی در دوران بارداری مناسب است و بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

خواص مویز برای اعصاب:

هر وقت احساس کردید واکنش های عصبی دارید و اعصاب شما بهم خورده است بهتر است مویز مصرف کنید زیرا مویز دارای پتاسیم است و به شما کمک می کند عملکرد بهتری داشته باشد. با خوردن بد اخلاقی و عصبی بودن شما کاهش می یابد.

خواص مویز برای سلامت چشم:

مویز بای سلامت چشم بسیار مناسب است. آنتی اکسیدان موجود در مویز باعث ترمیم سلول های صدمه دیده می شود و از شبکیه جشم مراقبت می کند و همچنین دارای ویتامین A می باشد و از ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد چشم که موجب نابینایی می شود پیشگبری می کند.

خواص مویز برای دهان و دندان:

مویز باکتری های موجود در دهان را که موجب پوسیدگی دندان می شود را کاهش می دهد زیرا سرشار از ترکیباتی است که به به مبارزه با این باکتری کمک می کند و از عفونت لثه نیز پیشگیری می کند. حضور بسیار از مواد معدنی طبیعی در مویز آن را به یک ماده غذایی ارگانیک تبدیل کرده است.

خواص مویز برای استخوان:

در مویز دو ماده بسیار مهم معدنی وجود دارد که عبارت است پتاسیم و منگنز که خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد پس اگر در سن بالایی هستید بهتر است مصرف روزانه مویز را داشته باشید تا دچار پوکی استخوان نشوید.

خواص مویز برای قلب:

افرادی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند بهتر است این خوراکی بی نظیر را مصرف کنند. سلنیوم موجود در مویز رگ های خونی را تمیز کرده و التهاب را درمان می کند. سلنیوم همچنین از تنش های اکسایشی رادیکال های آزاد را می کاهد.

مضرات خوردن مویز

مضرات مویز

 

هر چیزی که برای بدن مفید است می تواند همان قدر نیز برای بدن مضر باشد و همیشه باید در خوردن مواد غذایی افراط نکنید زیرا باعث می شود برای بدن مضر باشد که عبارت است از:

  1. زیاده روی کردن در مصرف مویز به علت کالری بسیار بالایی دارد برای افراد چاق زیاد توصیه نمی شود.
  2. افراط در خوردن مویز باعث افزایش غلظت خون و بالا رفتن فشار خون شود و برای بیماران دیابتی مضر است.
  3. طبع مویز گرم است و زیاد روی در مصرف آن برای افراد گرم مزاج توصیه نمی شود.
  4. زیاد خوردن مویز باعث ضرر به کلیه می شود.
  5. در دوران بارداری زیر نظر پزشک مصرف می شود.