طرز تهیه مربای سیب گلاب درسته فوق العاده ساده و خوش طعم + فیلم

دستور پخت مربای سیب گلاب

مربای سیب گلاب

 

مربای سیب گلاب یکی از مربا های بسیار خوشمزه است که می توانید به صورت درسته یا کامل و یا به صورت خرد شده تهیه کنید. این مربا بسیار ساده است و می توانید با سیب گلاب تهیه کنید. این مربا را می توانید به همراه صبحانه و عصرانه تهیه کنید. مربا ها یکی از اجزای اصلی وعده صبحانه و عصرانه هستند که با کره و خامه طعمی بی نظیر دارد و شما می توانید با هر نوع میوه ی که دوست دارید این مربا را تهیه کنید. سیب گلاب به دلیل سایز ریزی که دارد بهتر است به صورت درسته تهیه کنید تا ظاهر مجلسی داشته باشید. می توانید فیلم آموزشی این مربا را در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای سیب گلاب درسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای سیب گلاب درسته

  • سیب سالم و سفت ۱ کیلوگرم
  • شکر ۷۰۰ تا ۱ کیلوگرم
  • آبلیموترش ۱/۴ پیمانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه
  • چوب دارچین ۱ تکه
  • جوهر لیمو نوک ق چای خوری
  • زعفران به دلخواه

طرز تهیه مربای سیب گلاب مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی سیب

برای تهیه این مربای سیب گلاب روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید این مربا را پوست بگیرید و رنده یا خرد کنید و یا می توانید به شکل درسته تهیه کنید که ظاهر زیبایی دارد. داخل یک کاسه مقداری آب و آبلیموترش بریزید و کنار قرار دهید تا سیب ها را بعد از پوست گیری داخل آن قرار دهید تا سیاه نشوند. مطابق فیلم انتهای پست سیب ها را پوست بگیرید و از انتها سیب ها را هسته گیری کنید و داخل آب و آبلیموترش قرار دهید تا سیاه نشوند.

مرحله دوم: افزودن آب و شکر

سیب ها را آبکش کنید و در یک قابلمه مسی یا لعابی بریزید و در حدی آب اضافه کنید تا روی سیب ها را بگیرد. چوب دارچین و به دلخواه چند دانه هل اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید. وقتی یک جوش خورد باید شکر را به صورت یکباره به سیب ها اضافه کنید.

مرحله سوم: قوام شربت

حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا سیب ها پخته و شربت به قوام برسد. می توانید به دلخواه زعفران دم کرده اضافه کنید تا سیب ها زرد رنگ شوند و یا می توانید بدون زعفران بگذارید تا پخته شود و قرمز رنگ شود. فرصت دهید تا شربت به قوام برسد.

مرحله چهارم: تهیه مربای سیب گلاب

در انتها وقتی شربت به قوام دلخواه رسید جوهر لیمو گلاب را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه مربا را از روی حرارت بردارید و گاز را خاموش کنید. صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد داخل ظرف دلخواه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربای سیب گلاب درسته و مجلسی

  1. بهتر است شکر یکباره اضافه شود وگرنه باعث خرد شدن سیب می شود.
  2. در صورت دلخواه می توانید از کمی بادام یا گردو نیز در تهیه این مربا استفاده کنید.
  3. افزودن جوهر لیمو یا آبلیموترش مانع کپک و شکرک زدن مربا می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه