طرز تهیه شربت آلو سیاه خانگی غلیظ و خوشرنگ با مزه فوق العاده

دستور تهیه طرز تهیه شربت آلو سیاه

طرز تهیه شربت آلو سیاه

 

شربت آلو سیاه یکی از شربت های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید با آلو سیاه در خانه تهیه کنید. تهیه شربت ها در تابستان کار بسیار لذت بخش و راحتی می باشد و شما می توانید با هر میوه ی که دوست دارید شربت تهیه کنید. شربت آلو سیاه به دلیل استفاده از آلو سیاه رنگ بسیار زیبایی دارد و شما می توانید به دلخواه میزان شکر را کم و زیاد کنید و این کاملا به ذائقه شما بستگی دارد که دوست دارید شربت را به صورت ترش یا شیرین میل کنید. شما می توانید از باقی مانده آلو سیاه بعد از پخت شربت لواشک یا مربا تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. آلو سیاه فیبر بسیار بالایی دارد و برای رفع عطش در تابستان گزینه بسیار خوبی می باشد، همچنین آلو سیاه برای کنترل فشار خون نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت آلو سیاه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت آلو سیاه

  • آلو سیاه ۱ کیلوگرم
  • شکر ۶۰۰ گرم
  • آبلیموترش ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شربت آلو سیاه خانگی

مرحله اول: آماده سازی آلو سیاه

ابتدا باید آلو سیاه را خوب بشورید و دم آن را بگیرید. شما می توانید پوست آلو سیاه را بگیرید و یا با پوست و هسته این شربت را تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. برای گرفتن پوست آلو سیاه نیز باید برای ۱ دقیقه آلو ها را در آب در حال جوش بگذارید و سریع داخل یک کاسه پر یخ قرار دهید و به راحتی با این کار پوست آلو سیاه جدا می شود.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه آلو ها را به صورت لایه ی با شکر داخب قابلمه قرار دهید. در این روش اصلا از آب استفاده نمی شود و شربت با شکر آب شده و آب خود میوه تهیه می شود که بسیار خوشمزه تر می شود. قابلمه را برای ۶ ساعت یا ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا شکر آب بی اندازد.

مرحله سوم: جوشاندن

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاید. وقتی به جوش آمد باید مداوم کف روی شربت را بگیرید بعد از ۴۰ دقیقه که آلو ها کاملا له  و نرم شدند با کمک یک کفگیر از قابلمه جدا کنید تا شربت به تنهایی بجوشد. آلو ها را می توانید مربا کنید و یا می توانید هسته گیری کنید و میکس کنید تا مارمالاد آلو سیاه داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه شربت آلو سیاه

در ادامه کف روی شربت را بگیرید و آبلیموترش تازه را اضافه کنید و بگذارید تا شربت به قوام برسد. برای تست قوام شربت به دو روش می توانید عمل کنید، یک قطره را روی دستمال بریزید اگر پخش نشد یعنی به غلظت رسید و یا می توانید مقداری را داخل نعلبکی ریخته و در یخچال قرار دهید اگر به راحتی حرکت نکرد یعنی شربت غلیظ شده از روی حرارت بردارید و بعد از سرد شدن میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت آلو سیاه خانگی غلیظ و خوشرنگ

  1. می توانید بجای آبلیموترش از جوهر لیمو استفاده کنید.
  2. می توانید مقدار شکر را بیشتر بریزید.
  3. می توانید آلو ها را با کمی نمک میکس کنید و لواشک تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه