طرز تهیه استانبولی بدون گوشت و مرغ ساده و خوشمزه با سیب زمینی

دستورپخت استانبولی بدون گوشت

استانبولی بدون گوشت

 

استانبولی بدون گوشت یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید بدون هیچگونه گوشت یا گوشت چرخ کرده یا مرغ تهیه کنید. این روش بسیار ساده و خوشمزه است و در کنار یک سالاد شیرازی خوشمزه یا ترشی دلخواه بسیار دلچسب می شود. شما می توانید این پلو را برای زمان های که وقت کافی برای تهیه یک غذا خوشمزه ندارید تهیه کنید. اگر گوشت یا مرغ مصرف نمی کنید و گیاه خوار هستید این پلو بسیار برای شما گزینه خوبی می باشد و شما می توانید خیلی راحت آن را در خانه تهیه کنید. در تهیه استانبولی بدون گوشت شما می توانید از رب یا پوره گوجه فرنگی استفاده کنید یا می توانید از ترکیب هر دو استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه استانبولی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی بدون گوشت ساده

  • برنج ۲ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • رب ۱ ق غذا خوری
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، ادویه پلویی، دارچین، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه استانبولی بدون گوشت خوشمزه و ساده با سیب زمینی و رب

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید برنج را خوب بشورید تا تمیز شود. شما می توانید به دلخواه از ترکیب برنج ایرانی با برنج دودی یا هندی استفاده کنید که این کاملا دلخواه است. برنج را با کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. گوجه فرنگی را شسته و رنده ریز بزنید و یا می توانید پوره یا نگینی خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه سیب زمینی ها را پوست بگیرید و مکعبی درشت تر خرد کنید. اندازه خرد کردن سیب زمینی ها کاملا سلیقه ای می باشد و می توانید ریز یا درشت تر خرد کنید. سیب زمینی ها را به همراه کمی روغن داخل تابه سرخ کنید تا نرم شود. سپس از تابه خارج کنید و پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا خلالی خرد کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

در ادامه پیاز را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس سیب زمینی را به همراه رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. ادویه ها را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه ها بلند شود. در انتها باید پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا آب اضافه آن کشیده شود و می توانید برای خوشرنگ شدن مواد حدود ۱/۴ پیمانه آب بریزید و بگذارید با حرارت بالا بجوشد.

مرحله چهارم: تهیه استانبولی بدون گوشت

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا بجوش بیاید، کف روی برنج بگیرید و بعد از نرم شدن برنج را آبکش کنید و با مواد سیب زمینی خوب مخلوط کنید و داخل قابلمه ته دیگ دلخواه قرار دهید و مخلوط تهیه شده را بریزید، می توانید به صورت لایه ی نیز برنج و سیب زمینی را بریزید. استانبولی بدون گوشت را برای ۴۰ دقیقه دم بگذارید تا پخته و دم بکشد و در انتها کمی روغن اضافه کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه استانبولی بدون گوشت و مرغ

  1. می توانید به دلخواه فقط از رب یا پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.
  2. می توانید از کره محلی در انتها استفاده کنید.
  3. می توانید ادویه پلویی را بین پلو بریزید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه