طرز تهیه پاتلیجان کباب خوشمزه به روش ترکیه ای با سس مخصوص

طرز تهیه پاتلیجان کباب

 

یکی از غذاهای معروف ترکیه می باشد که در رستوران های سنتی ترکیه تهیه می شود این غذا از مخلوط بادمجان با گوشت چرخ کرده تهیه می شود که این غذا به شکل های مختلف تهیه می شود بعضی آن را کباب می کنند و بعضی دیگر همه مواد را میکس و ریز می کنند در هر صورت این غذا خوشمزه می باشد و باید در انتها روی این غذا سس سالسا نوعی سس غلیظ رب گوجه فرنگی روی پاتلیجان کباب بریزید. این غذا یک وعده اصلی می باشد و می توانید به همراه نان تازه و یا برنج میل کنید. امروز در پارسی دی پاتلیجان کباب را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۶۰۰ گرم
بادمجان۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
جعفری ساطوری شده۲ ق غذا خوری
مک و فلفل سیاه و پاپریکا و زردچوبهبه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس 

گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۳ حبه
آب لیمو ترش۴ ق غذا خوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
کره۱ ق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه پاتلیجان کباب

مرحله اول : تهیه کباب

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و با گوشت چرخ کرده و سیر رنده شده و ادویه ها خوب ورز بدید تا منسجم شود در انتها جعفری ساطوری شده را به گوشت اضافه کنید و روی آن را بپوشانید و بمدت ۳۰ دقیقه در یخهچال قرار دهید تا منسجم تر شود.

مرحله دوم : اماده سازی بادمجان

بادمجان ها را خوب شسته و حلقه کنید و حلقه بادمجان را در محلول آب و نمک به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود.

مرحله سوم : تهیه پاتلیجان کباب

برای تهیه پاتلیجان کباب می توانید هم روی سیخ بزنید هم داخل فر تهیه کنید که ما هر دو رو به شما یاد خواهیم داد برای کباب کردن این غذا سیخ ها خود را آماده کنید و یک حلقه بادمجان بزنید سپس از مواد گوشتی برداشته و گرد کنید سپس کمی آن را پهن کنید و داخل سیخ بزنید به همین ترتیب یکی درمیان گوشت و بادمجان را بزنید سپس روی منقل کباب کنید.

به روش دوم : برای تهیه در فر باید یک سینی گرد را بردارید و به ترتیب یک حلقه بادمجان یک دانه دونه قلقلی اندازه گردو می چینیم تا ظرف تقریبا پر شود وسط ظرف کمی خالی بماند که گوجه و فلفل سبز بگذارید سپس تکه های کوچک کره روی بادمجانها وگوشت قرار دهید و کمی هم روغن مایع اضافه می کنیم و درب ظرف رو با فویل کاملا می پوشانیم و با حرارت ۱۷۰ درجه برای ۱ ساعت می گذاریم تا پخته شود.

مرحله چهارم : تهیه سس

گوجه فرنگی و فلفل دلمه و سیر را با هم داخل غذاساز ریخته و پوره کنید می توانید این مواد را رنده ریز بزنید. داخل تابه مقداری کره ریخته تا داغ شود سپس مخلوط میکس شده را بریزید و کمی ادویه و آب لیمو اضافه کنید و صبر کنید تا غلیظ شده و آب گوجه کشیده شود.

مرحله آخر

وقتی پاتلیجان کباب پخته شد سس را روی مواد بریزید و به همراه نان تازه میل نماید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پاتلیجان کباب

  1. اگر فر در دسترس نداشتید می توانید پاتلیجان کباب را سیخ های چوبی بزنید و داخل تابه رژیمی سرخ کنید.
  2. برای تهیه سس بجای گوجه می توانید از رب نیز استفاده کنید.
  3. می توانید در انتها پخت با فر چند دقیقه روی فر را روشن کنید تا سطح غذا گریل شود.
  4. می توانید سس را در انتها پخت روی مواد کباب ریخته و بگذارید داخل فر تا سس به خورد پاتلیجان کباب برود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه